او برایان مشاور امنیت ملی ترامپ شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا رابرت او برایان را جایگزین جان بولتون و به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید.

او برایان مشاور امنیت ملی ترامپ شد

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری نوشت: خوشحالم اعلام کنم که رابرت سی. او برایان را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید خود معرفی کنم.

وی اضافه کرد: برایان اکنون به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور گروگان گیری در وزارت خارجه به صورت خیلی پیروز آمیزی مشغول به خدمت است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من با رابرت به صورت سخت و طولانی کار نموده ام. او کار بزرگی انجام خواهد داد.

19 شهریور ماه سال جاری، دونالد ترامپ در یادداشت توئیتری به حضور حدود 18 ماهه بولتون در کاخ سفید سرانجام داد و نوشت: شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست. من و دیگر اعضای این دولت، با بسیاری از پیشنهادهای او به شدت مخالفیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: از این رو من از جان خواستم استعفا دهد که امروز صبح به من تحویل داده شد.

جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی ترامپ بود که جایگزین ژنرال اچ.آر.مک مستر شده بود.

اکنون رابرت سی او برایان چهارمین مشاور امنیت ملی در مدت نزدیک به سه سال حضور ترامپ در کاخ سفید است.

وی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور گروگان گیری در وزارت خارجه آمریکا فعالیت دارد. او مسئول بازگرداندن آمریکایی هایی است که در خارج از کشور با مساله گروگان گیری مرتبط است.

او برایان با خانواده های آمریکایی گروگان گرفته شده همکاری نزدیکی دارد و به مقامات آمریکا در موضوع گروگان گیری مشاوره می دهد.

وی همچنین در همکاری با کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون وزیران خارجه پیشین آمریکا، اصلاحات سیستم قضایی افغانستان را پیگیری نموده است.

این مساله باعث توافقنامه ای برای آموزش و تربیت قضات، دادستان ها و وکلای افغان شد و برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا بین سال های 2008 تا 2011، بورسیه هایی در نظر گرفته شد.

جورج دابلیو بوش در سال 2005، او برایان را برای خدمت به عنوان نماینده آمریکا در شصتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد معرفی و تایید شد تا با جان بولتون همکاری کند.

او در اوایل کار خود، در کمیسیون حقوقی شورای امنیت سازمان ملل متحد کار می کرد که تصمیم گرفته شد علیه عراق در جنگ نخست خلیج فارس ادعاهایی مطرح کند.

مشاور جدید امنیت ملی ترامپ همچنین در ارتش آمریکا خدمت می نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1532

به "او برایان مشاور امنیت ملی ترامپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "او برایان مشاور امنیت ملی ترامپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید