ایران؛ شانزدهمین تولیدکننده بزرگ برق جهان

به گزارش پرسینا بلاگ، سایت اقتصادنیوز نوشت: به نقل از آژانس بین المللی انرژی در سال 2013 میلای، ایران 263 هزار و 400 گیگاوات ساعت برق فراوری کرد و از نظر فراوری انرژی برق در صندلی شانزدهم جهان بوده است. در این سال بزرگترین فراوری کننده برق در جهان چین بود و این کشور توانست در سال 2013 میلادی 5 میلیون و 361 هزار و 600 گیگاوات ساعت انرژی برق فراوری کند. آمریکا دومین فراوری کننده انرژی برق جهان بوده و هند در این رده بندی در صندلی سوم قرار داشته است. ژاپن و روسیه در این رده بندی در صندلی های چهارم و پنجم جهان قرار داشتند.

ایران؛ شانزدهمین تولیدکننده بزرگ برق جهان

ایران بیشترین سهم از انرژی برق خود را با یاری منابع فسیلی فراوری کرد و نیروگاه های گازی، بزرگ ترین سهم از نیروگاههای فراوری برق را در ایران به خود اختصاص داده بودند.

در سال 2013 میلادی آلمان، کانادا، فرانسه، برزیل و کره جنوبی در صندلی های ششم تا دهم جهان از نظر فراوری انرژی برق قرار داشتند و انگلستان، مکزیک، عربستان سعودی، ایتالیا و اسپانیا در رده های دهم تا پانزدهم جهان بودند.

ترکیه از نظر فراوری انرژی برق در جهان در صندلی بیستم بود و توانست در سال 2013 میلادی 239300 گیگا وات ساعت برق را به شبکه برق کشورش عرضه کند. اندونزی در این رده بندی در صندلی بیست و یکم و مالزی در صندلی سی ام جهان بوده است.

امارات متحده عربی در سال 2013 میلادی به عنوان سی و دومین کشور فراوری کننده انرژی برق در جهان معرفی شده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1651

به "ایران؛ شانزدهمین تولیدکننده بزرگ برق جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران؛ شانزدهمین تولیدکننده بزرگ برق جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید