بازار گردشگری ایران را تا سال 1402 به حالت قبل از کرونا بر می گردانیم

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان رئیس جامعه تورگردانان، بازار گردشگری ایران را تا سال 1402 به حالت قبل از کرونا بر می گردانیم.

بازار گردشگری ایران را تا سال 1402 به حالت قبل از کرونا بر می گردانیم

ابراهیم پورفرج در ارزیابی شرایط سفر جهانگردان خارجی با ازسرگیری صدور ویزای جهانگردی و اقداماتی که برای جذب این جهانگردان انجام می گردد، گفت: ما با همه بازارها آغاز به گفت وگو نموده ایم، خوشبختانه ارتباط ایران با بازارهای جهانی جهانگردی و شرکت هایی که سابقا با ایران کار می کردند، قطع نشده است. بویژه آنکه در این مدت ارتباط و دیدارهای مجازی را تجربه و حفظ کردیم.

او اضافه کرد: البته با توجه به اخباری که در دوران کرونا از ایران پخش شد، اکنون به اعتمادسازی بیشتری در بازار جهانی احتیاج داریم تا نشان دهیم امنیت بهداشتی و تزریق واکسن کووید در ایران در چه سطحی قرار گرفته است. باید به جهان از آمار واکسیناسیون ایرانی ها اطلاعات بدهیم. این وظیفه وزارت امور خارجه، سفارتخانه ها، رایزن های مالی و فرهنگی، وزارتخانه های بهداشت و جهانگردی است. دیگر دوران دست روی دست گذاشتن گذشته است.

رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: بسیاری از مردم جهان به واکسن علاقه نشان نداده اند، اما در ایران استقبال بسیار خوب بوده، ولی متاسفانه آمار و اطلاعات آن پخش نشده است. آمارهای آن فقط در شبکه های داخلی منتشر می گردد؛ جهان از کجا بداند وضع واکسیناسیون در ایران چگونه است؟ این اطلاعات باید به دست منابع اصلی برسد. حتی ما به عنوان فعال جهانگردی آمار و اطلاعات دقیقی نداریم، فقط می توانیم اعلام می کنیم از واکسیناسیون در ایران استقبال خوبی شده است یا تمام شرکت ها، هتل ها و راهنماها واکسینه شده و آماده کار هستند. جهانگرد و توراپراتور خارجی می خواهد بداند شرایط ایمنی و بهداشت در ایران چگونه است. تمام توراپراتورهای ایرانی آماده اند این اطلاع رسانی را با آمار دقیق انجام دهند، ولی به منابع رسمی و اصلی دسترسی ندارند.

او سپس دربار کیفیت و کمیت حال حاضر سفر جهانگردان خارجی به ایران گفت: با ازسرگیری صدرو ویزای جهانگردی، جهانگردانی از روسیه و فرانسه به ایران سفر نموده اند. ارزیابی حاکی از این است که با توجه به شرایط کرونا در جهان فعلا حضور گروه های کوچکتر را در ایران شاهد خواهیم بود و پیش بینی ها بر این است که در فصل بعدی سفر به ایران، یعنی بهار 1401 خورشیدی تعداد سفرها و گروه های جهانگردی در ایران بیشتر خواهد شد و در پاییز 1401 اگر وضع به همین منوال پیش برود و اتفاق دیگری رخ ندهد، تعداد گروه های جهانگردی بیشتر از بهار خواهد شد که البته مستلزم انجام یکسری اقدامات است؛ باید در بازارهای بین المللی حضور جدی تر داشته باشیم، دوباره غرفه ایران را در نمایشگاه های بین المللی راه اندازی کنیم و بیشتر درباره سفر ایمن و واکسیناسیون ایرانی ها تبلیغ و اطلاع رسانی کنیم.

پورفرج گفت: ما امیدواریم با همکاری دستگاه های متولی و مسؤول، دوباره جهانگردان خارجی و گروه های بزرگ را به ایران برگردانیم و فکر می کنم تا سال 1402 بازار جهانگردی ایران را به شرایط قبل از کرونا برگردانیم.

رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه بازگشت بازار جهانگردی ایران در گرو همکاری همه بخش ها بویژه ارائه دهندگان خدمات است، برای اعتمادسازی جهانگردان از بخش های خدماتی درخواست کرد رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و همکاری نمایند تا با ارائه خدمات بهتر، رضایت بیشتر جهانگردان حاصل گردد و اجازه دهند توراپراتورها بدون شک و تردید درباره بهداشت، ایمنی و کیفیت در بخش های خدماتی ایران اطلاع رسانی و تبلیغ نمایند.

این تورگردان گفت: هرچقدر هتل، آژانس، رستوران، راهنما و راننده در کنار هم باشند و همکاری نمایند، جهانگردی ایران پیروز تر خواهد بود. این همکاری باید بیشتر از گذشته باشد تا بدون لکنت و تردید از خدمات جهانگردی ایران با بازار جهانی صحبت کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7896

به "بازار گردشگری ایران را تا سال 1402 به حالت قبل از کرونا بر می گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گردشگری ایران را تا سال 1402 به حالت قبل از کرونا بر می گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید