باورهای غلط آرایشی

به گزارش پرسینا بلاگ، برای حرفه ای شدن در آرایش صورت لازم است نکات آرایشی کاربردی را بدانید و مهم تر از آن باید باورهای غلط آرایشی را از ذهن خود بیرون کنید.

باورهای غلط آرایشی

احتمالا برای شما پیش آمده که پس از استفاده از یک نوع لوازم آرایش، صورت تان پر جوش شده و فکر کرده اید که آن لوازم آرایش به پوست شما نمی سازد. این تفکر اشتباه است. ممکن است پوست شما سازگار اما اشکال از لوازم آرایش باشد. در خصوص نحوه آرایش کردن صورت شاید توصیه هایی شنیده اید که حقیقت نداشته و فقط باور هایی غلط درباره آرایش باشند که رواج یافته اند. اگر می خواهید با چند نمونه از باور های غلط آرایشی و نکات آرایشی مهم آشنا شوید، در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه ما باشید.

استفاده از کانسیلر پیش از کرم پودر

کانسیلر اولین چیزی است که خانم ها هنگام آرایش به آن فکر می کنند و بعد از آن به سراغ کرم پودر می فرایند. بهتر است در اولویت استفاده از این دو لوازم آرایشی تجدید نظر شود. استفاده از کانسیلر پیش از کرم پودر باعث می شود که نتوانیم حدس بزنیم که صورت ما به چه مقدار کانسیلر نیاز دارد، در نتیجه ممکن است در استفاده از آن زیاده روی کنیم؛ بهتر است ابتدا کرم پودر را به صورتمان بزنیم و اگر لازم شد، از کانسیلر استفاده کنیم.

استفاده از پنکک برای صورت

استفاده از پنکک برای تمام صورت اشتباه است و فقط باعث از بین رفتن جذابیت کرم پودر و کانسیلر می شود؛ بهتر است پنکک فقط برای قسمت هایی از صورت که نیاز است، استفاده شود و با ایجاد سایه روشن، جذابیت آرایش را بیشتر کرد.

ریمل را تا وقتی خشک نشده استفاده کنید

حتما از ریمل تا وقتی که خشک نشده استفاده می کنید؛ این هم یکی دیگر از باورها و نکات آرایشی غلط است. تحقیقات نشان داده است که ریمل هر 3 ماه یک بار باید تعویض شود، زیرا با هر بار استفاده باکتری هایی وارد ریمل شده که به چشم ها نیز منتقل می شود و ممکن است منجر به عفونت چشم شود.

سایه چشم همرنگ چشم ممنوع!

اگر هنوز بر این باور غلط هستید که سایه چشم نباید همرنگ چشم باشد ؟ باید بدانید که می توانید هر رنگ سایه چشمی که دوست دارید، حتی اگر رنگ چشمان تان باشد، استفاده کنید.

لوازم آرایش مناسب صورت ما نیست

شاید برای شما پیش آمده که پس از استفاده از یک نوع لوازم آرایش، صورت تان پر جوش شده و فکر کرده اید که آن لوازم آرایش با پوست شما نمی سازد. این تفکر اشتباه است. ممکن است پوست شما سازگار اما اشکال از لوازم آرایش باشد. آیا هنگام مصرف لوازم آرایش تاریخ انقضای آن را دیده اید؟ آیا پد یا شت آرایشی را که استفاده می کنید شسته اید؟ مدتی این نکات آرایشی را رعایت کنید و نتیجه آن را روی صورت خودببینید.

استفاده از دست برای پاک کردن آرایش

آیا در استفاده از شت های آرایشی یا دست هایتان برای پخش یا محو کردن آرایش خود تردید دارید؟ کارشناسان توصیه می کنند که به جای دست از شت ها استفاده کنید؛ چون بهداشتی تر است و کنترل بیشتری روی آرایش خود خواهید داشت.

لوازم آرایش گران تر بهتر است؟

حتما مثل همه خانم های دیگر فکر می کنید که لوازم آرایش گران تر بهتر است، اما بدانید که ممکن است یک لوازم آرایش گران باشد، اما با پوست صورت شما سازگار نباشد، بنابراین بهتر است قبل از این که هزینه زیادی را برای خرید لوازم آرایشی گران بپردازید، آن را تست کنید. گاهی با کمترین هزینه بهترین چیز ها را می توان تهیه کرد.

رژ قرمز به همه نمی آید

برخی خانم ها همیشه رژ قرمز بر لب دارند و برخی دیگر دوستدار رنگ های طبیعی و مات هستند به این دلیل که فکر می کنند رژ لب قرمز به آن ها نمی آید. اما بدانید رژ لب قرمز به همه خانم ها می آید، فقط این نکته را رعایت کنید که باقی آرایش صورت شما کم یا محو باشد تا رژ لب قرمز بهتر دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از نکاتی درباره خرید رژ لب مطلب نکاتی درباره انتخاب رنگ رژ لب را مطالعه کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3370

به "باورهای غلط آرایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای غلط آرایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید