بخارای نوروزی منتشر شد

به گزارش پرسینا بلاگ، بخارای نوروزی با تصویری از خلیل ملکی منتشر شد.

بخارای نوروزی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، شماره جدید این مجله با دیباچه محمدرضا شفیعی کدکنی آغاز می شود و در ادامه با سودای مآغازیت در حکومت نوشته محمدعلی موحد و بلای آسمانی یا زمینی؟ سیدمصطفی محقق داماد همراه است.

در بخش اندیشه این شماره نیز مطلبی از ژاله آموزگار با عنوان جایگاه والای خِرَد منتشر شده است.

در بخش یادنامه ابوالقاسم لاهوتی هم این مطالب درج شده است: لاهوتیِ کرمانشاهی از محمدرضا شفیعی کدکنی و حکایت ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان روسی نوشته سیسیلیا بانو لاهوتی با ترجمه زینب یونسی.

تغییر جایگاه شاعران در تاریخ ادبیات ـ فروغ فرخزاد از مسعود جعفری جزی، داستان داستان نویسی نوشته حسن میرعابدینی و کوته گویه نوشته بهاءالدین خرمشاهی از دیگر مطالب بخارای نوروزی هستند.

در بخش یادنامه خلیل ملکی نیز این مطالب درج شده است: خاندان خلیل ملکی از هوشنگ ساعدلو، با خلیل ملکی، در واپسین سال های زندگی اش نوشته داریوش آشوری، خلیل ملکی و مسئله آدم غیرعادی از همایون کاتوزیان، خلیل ملکی و انشعاب 1326 از حزب توده نوشته انور خامه ای، قضیه انشعاب و خلیل ملکی از جلال آل احمد، گزارشی شب خلیل ملکی، مردانه ایستاد از عبدالله انوار، انسانی واقع گرا، بر پایه اصول نوشته همایون کاتوزیان، عقلانیت، اعتدال و توجه به توازن قوا نوشته هرمز همایون پور، میراث خلیل ملکی از سعید محبی، یک نام و دو تاریخ نوشته فرزانه ابراهیم زاده، نامه ای از خلیل ملکی به دکتر محمد مصدق و نامه نوروز ملکی

یادداشت های ادبی و تاریخی نوشته ابوالفضل خطیبی، مردی از تبار باران (گفت وگو با استاد سایه درباره استاد شفیعی کدکنی) از معصومه امیرخانلو، آویزه ها از میلاد عظیمی و سایه سار نوشته سایه اقتصادی نیا دیگر مطالب این شماره هستند.

ادبیات نجات بخش انسان عصر حاضر است از پریسا نظری، در حواشی کتاب در ایران از محمود آموزگار و زمین لرزه مهیب شیراز نوشته چارلز جیمز ویلس با ترجمه شفق سعد هم در بخارای نوروز منتشر شده اند.

بخش دیگر این شمار به شب نلسون ماندلا و ایران اختصاص دارد که با این مطالب همراه است: گزارش شب نلسون ماندلا و ایران از پریسا احدیان، پیام آور صلح، دوستی و خردورزی نوشتن سیدکاظم موسوی بجنوردی، خصلت آشتی خویی نلسون ماندلا از هادی خانیکی، عشق در سیاست از محمدجواد کاشی، منشور آزادی آفریقای جنوبی سیدعلی محمودی و عوامل شکل دهنده شخصیت ماندلا جاوید قربان اوغلی.

در بخش مسائل امروز زندگی به وقت مرگ اندیشی نوشته سرگه بارسقیان، در بخش تاجیکستان، کتاب ها و نشریاتی از تاجیکستان از مسعود عرفانیان و در بخش تاریخ هنر، پژوهش در پیش زمینه های زیبایی ذهنی از بهمن بازرگانی منتشر شده است.

از چشمه خورشید از هاشم رجب زاده، یادداشت های نسخه نویس نوشته بابک زمانی، اوراق سنگین عمادالدین شیخ الحکمایی و یادداشت های یک کتابدار نوشته یزدان منصوریان هم در این شماره از مجله منتشر شده است.

در بخش یاد و یادبود هم این مطالب را می خوانیم: وکیل مدافع صادق هدایت از مهدی به خیال و ادای دین به یک کارگزار فرهنگی از حسن یوسفی اشکوری.

در بخش معرفی کتاب نیز این مطالب درج شده است: تنیده ز دل از مصطفی حسینی، جامی به روایت الگار از مسعود فرهمندفر، همایون نامه نوشته ترانه مسکوب و این تنفر نیست، وحشت است از پریسا فرد.

گزارش شب های بخارا و صبح پنجشنبه های بخارا در سال 1398 از پریسا احدیان دیگر مطالب بخارای نوروزی است.

شماره 136 مجله بخارا با سردبیری علی دهباشی در 576 صفحه عرضه شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3707

به "بخارای نوروزی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخارای نوروزی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید