برای هیچ کشتی ترال چینی مجوز صید در آب های عمان صادر نشده است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تنها به ترال های ایرانی مجوز صید در آب های عمان از سوی سازمان شیلات اعطا می گردد، گفت: در سال 96 بیش از هشت هزار تن ماهی غیر حلال که صید هدف ترال است، به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر شده است.

برای هیچ کشتی ترال چینی مجوز صید در آب های عمان صادر نشده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

راهنمایی الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران- با بیان اینکه در چابهار و کنارک کشتی های ترال وجود ندارد، اظهار کرد: این کشتی ها که از سایر سواحل کشور به عمان می آیند، بر اساس مجوزهای خود مبالغی را مستقیماً به سازمان شیلات می پردازند.

وی با بیان اینکه صید هدف برای ترال ها ذخایر کمتر برداشت شده دریاست و تور آن ها هم اصلاح شده و کف روب نیست، اضافه نمود: کشتی های ترال در عمق 300 متری و به فاصله 10 مایل از ساحل صید می نمایند که منافاتی با صیادان محلی و ساحلی ندارد، ضمن آنکه صید هدفشان ماهیان غیرماکول است که به دلیل ملاحظات شرعی مورداستفاده مسلمانان نیست، ضمن آنکه استفاده از کارشناسان فنی به عنوان ناظر بر روی کشتی های ترال برای نظارت بر محدوده ، گونه و روش صید و همچنین استفاده از سیستم جی پی اس بر روی همه ترال ها از اقداماتی است که برای نظارت و کنترل بیشتر بر این روش صید توسط شیلات انجام می گردد .

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اشتغال و ارزآوری کشتی های ترال توضیح داد: بیش از 8 هزار تن ماهی غیرماموکل(غیر حلال) که صید هدف کشتی های ترال از ذخایر کمتر برداشت شده از دریاست در 6ماهه نخست امسال به وسیله بنادر چابهار و کنارک به کشورهای جنوب شرق آسیا و چین صادرشده است .

میرمرادزهی هم چنین درباره حضور کشتی های ترال چینی در آب های چابهار و کنارک گفت: هیچ مجوزی برای ورود کشتی های خارجی به آب های استان صادر نشده است و درصورتی که این کشتی ها مشاهده شوند توسط یگان حفاظت از منابع شیلات با آن ها برخورد لازم صورت می گیرد .

چابهار و کنارک با930 فروند لنج ساحل و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی رتبه دوم تعداد ناوگان صیادی بعد از کشور سری لانکا در اقیانوس هند را دارند.هم چنین این دو بندر مهم با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی رتبه دوم میزان صید را نیز در اقیانوس هند بعد از کشور اندونزی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2871

به "برای هیچ کشتی ترال چینی مجوز صید در آب های عمان صادر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای هیچ کشتی ترال چینی مجوز صید در آب های عمان صادر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید