برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات در استان گلستان

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات در مکان های برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در سراسر استان اطلاع داد.

برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات در استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، مریم حاجی ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: جشنواره تابستانی هیرکان از 23 تا 29 مردادماه به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در 14 شهرستان استان و با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی برگزار گردید.

او با بیان این که این بازارچه ها در 9 شهرستان با بیش از 90 غرفه در جنب جشنواره های تابستانی هیرکان برگزار گردیده است، اضافه نمود: سطح بازدیدها نشان می دهد که بازارچه ها مورد استقبال هم استانی ها و مسافران و گردشگران تابستانی بوده و مردم علاقه مند به راه اندازی آن هستند.

حاجی ابراهیمی به معرفی صنایع دستی شهرستان ها در بازارچه های موقت اشاره نمود و گفت: گلیم بافی، نمدمالی، زیورآلات سنتی، ابریشم بافی، چادرشب بافی، معرق و منبت، نساجی سنتی، رودوزی های سنتی، چرم دست دوز، جاجیم و حصیربافی از جمله صنایع دستی عرضه شده در این بازارچه ها بود.

او با اشاره به این که برپایی بازارچه ها تا سرانجام سال و در رویدادهای ویژه تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: بازارچه های صنایع دستی فرصتی برای معرفی و فروش صنایع دستی فراهم ساخته و رقابتی در بین تولیدکنندگان ایجاد نموده است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1225

به "برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات در استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات در استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید