یکشنبه بازار چیانگ مای، خریدی ارزان و آسان

به گزارش پرسینا بلاگ، یکشنبه بازار، بازار محلی چیانگ مای

نمی گردد به تایلند رفت و سری به بازارهای خیابانی آن نزد، بازارهایی که به چنان شهرت و محبوبیتی رسیده اند که سر زدن به آن ها از بایدهای سفر به تایلند شده است. در چیانگ مای آخر هفته ها بازاری برپا می گردد که هر چه در آن است، از غذا گرفته تا سوغاتی های رنگارنگ، رنگ و بوی سنت و فرهنگ تایلند دارند. با نزدیک شدن به آخرهفته ها فروشندگان محلی به تکاپو می افتند تا بهترین اجناس خود را در بساط یکشنبه شب ها عرضه نمایند و بازاری متفاوت را رقم بزنند. می خواهیم درباره یکشنبه بازار چیانگ مای حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

یکشنبه بازار چیانگ مای، خریدی ارزان و آسان

یکشنبه بازار چیانگ مای محبوب ترین تجربه خرید در این شهر است، بازاری پر از هیاهو و انرژی که در آن هنر، صنایع دستی، موسیقی و غذا دست به دست هم داده اند تا حال و هوای شمال تایلند را برایتان به نمایش درآورند. در هر دو سمت خیابان، سکوها و محل هایی برای اجرای مراسم و نمایش های گوناگون وجود دارد که در آن ها مراسم شاد و مفرحی برگزار می گردد. این بازار از دروازه ThaPAe آغاز می گردد و حدود 1 کیلومتر در سراسر خیابان راچادامنوئن ادامه پیدا می نماید.

همانطور که از اسم بازار معلوم است هر یکشنبه از ساعت 4 بعدازظهر تا حوالی نیمه شب برپا می گردد، یکشنبه ها ساعتی مانده به 4 بعدازظهر خیابان بسته می گردد تا هیچ ماشینی از آن رد نگردد، فروشندگان بساطشان را پهن می نمایند و کم کم سروکله گردشگران و محلی ها پیدا می گردد، چیزی نمی گذرد که همهمه و شور و هیجان عجیبی بازار را فرا می گیرد. جمعیت گردشگران اینجا را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر نموده اند، جایی که در آن حسابی سرگرم می شوید و خوش می گذرانید.

در یکشنبه بازار چیانگ مای بیشتر صنایع دستی و کارهای هنری دست ساز به فروش می رسد و دستفروش های زیادی در بازار به چشم می خورند که در بارشان چیزهای ارزان مورد علاقه گردشگران وجود دارد. یادتان باشد که می توانید تخفیف های خیلی خوبی بگیرید مخصوصا وقتی که از یک فروشنده چند چیز مختلف بخرید. عبادتگاه هایی که در دو طرف خیابان قرار دارند به فودکورت تبدیل می شوند که در آنجا می توانید انواع غذاهای تایلند از برنج سرخ نموده گرفته تا پدتای را امتحان کنید. دکه های غذاخوری زیاد دیگری هم در جای جای این خیابان هستند که از آن ها می توانید اسنک ها و غذاهای تایلندی خوشمزه تهیه کنید.

در این بازار می توانید در هوای تاریک و روشن غروب در حالی که از طعم بینظیر آب میوه های استوایی لذت می برید به نوای موسیقی های سنتی تایلندی گوش بسپارید، همه جور صنایع دستی و آثار هنری تایلند را ببینید و اگر از چیز خوشتان آمد خریدی با قیمت مناسب داشته باشید. در این بازار افراد بومی و گردشگران زیادی می بینید و از نزدیک با فرهنگ آن ها آشنا می شوید. این بازار یکی از مهمترین منبع درآمد افراد محلی است و خیلی از فروشندگان کل هفته را در حال درست کردن آثار دست سازی هستند تا آن ها را در یکشنبه بازار به فروش برسانند. اینجا بهترین جا برای خرید سوغاتی است می توانید حسابی بگردید و بهترین چیز را برای هدیه دادن به دوستانتان پیدا کنید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1774

به "یکشنبه بازار چیانگ مای، خریدی ارزان و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکشنبه بازار چیانگ مای، خریدی ارزان و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید