برپایی مراسم آیینی اقوام ایرانی در محل ورودی موزه ملی ایران ، بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی

به گزارش پرسینا بلاگ، موزه ملی ایران در دهمین روز از بهار 1398 همچون روزهای گذشته مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی قرار گرفت و مراسم آیینی اقوام ایران در محل ورودی این موزه برگزار گشت.

برپایی مراسم آیینی اقوام ایرانی در محل ورودی موزه ملی ایران ، بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، ورودی موزه ایران باستان با اجرای مراسم آیینی پایکوبی ذکر خنجر توسط گروه ملا نفس از ترکمن رونق ویژه ای گرفت.

مراسم آیینی ذکر خنجر از مهمترین اجراهای آیینی قوم ترکمن در منطقه ترکمن صحرا در شمال ایران است که در هنگام شادی ها و اعیاد همچنین عید نوروز اجرا می شود.

غرفه بچه ها و نوجوانان نیز در این روز با استقبال بیشتری از سوی بچه ها همچنین خانواده هایشان روبرو شد. در این غرفه، بچه ها آثار تجسمی خود را بر روی کاغذ و تخم مرغ های سفالین اجرا و مسیرغرفه را با آثار خود تزیین کردند.

محمد جواد جهانبانی مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، علیرضا بای مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه، مهدی عسگری معاون اداره کل حراست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مهدی حشمتیان رئیس حراست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این روز میهمان موزه ملی ایران بود.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، محمد پورجعفری رئیس حراست، مصطفی تقی بیگی مسئول یگان حفاظت و فاطمه عسگری مسئول روابط عمومی این موزه، میهمانان را جهت بازدید نوروزی از موزه ها و نمایشگاه های موزه ملی ایران به ویژه نمایشگاه هنر سرزمین هلند همراهی کردند.

همچنین لازم به ذکر است موزه ملی ایران همه روزه در ایام نوروز از ساعت 9 الی 19 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1222

به "برپایی مراسم آیینی اقوام ایرانی در محل ورودی موزه ملی ایران ، بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی مراسم آیینی اقوام ایرانی در محل ورودی موزه ملی ایران ، بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید