مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست پایگاه ملی حسنلو در آذربایجان غربی گفت: مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی متنوع و شاد به استقبال مسافران نوروزی می رود.

مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، حسن شیری سرپرست مجموعه پایگاه ملی حسنلو، با بیان اینکه این مجموعه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان است، در ایام نوروز 1398 نیز مانند سال های گذشته برنامه های متنوع نوروزی با هدف ایجاد نشاط، معرفی اثر و آشنایی بیشتر مردم محلی و گردشگران با آداب و رسوم گذشته منطقه برگزار خواهد شد.

اووی اظهار کرد: برپایی سفره سنتی عید (بایرام سوفراسی)، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع نوروز در فرهنگ مردم شهرستان نقده و تپه تاریخی حسنلو ، برگزاری بازارچه موقت عرضه محصولات صنایع دستی ، برگزاری بازیهای بومی - محلی ، معرفی ارزشهای نوروز ، پیشینه آن و مراسمات رایج محلی در آن ایام ، ارائه خوراک و غذاهای بومی - محلی ، برگزاری مراسم موسیقی سنتی آشیقلار ، برگزاری رسم تکم خوانی بر اساس مؤلفه های موجود در منطقه ، برپایی نمایشگاه عکس (معرفی آثار شهرستان و استان) و برپایی سیاه چادر عشایری از مهمترین این برنامه هاست.

این مقام مسوول توضیح داد: منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده است که با قدمت 8000 ساله یکی از مهمترین محوطه های باستانی ایران است که دارای شهرت جهانی است.

شیری بیان نمود: جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت 3000 ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می گردد.

این اثر، در سال 1344 به شماره 485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می رود که همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1185

به "مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید