برگزاری نخستین نمایشگاه تصاویر مادران جهان در گیلان

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/گیلان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان از برگزاری نمایشگاه تصویری مادر مرز بی کرانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر اطلاع داد و گفت: در میان این کارت پستال ها تصاویری از مادران گیلانی در گذشته های دور نیز به چشم می خورد.

برگزاری نخستین نمایشگاه تصاویر مادران جهان در گیلان

ژاله حساس خواه در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری نمایشگاه تصویری مادر مرز بی کرانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر اطلاع داد و اظهار کرد: این نمایشگاه 29 بهمن ماه لغایت اول اسفندماه در نگارخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان دایر است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور 30 قطعه تصویر کارت پستالی از مادران سراسر دنیا وجود دارد، توضیح داد: این تصاویر به همت یونیسف از کشورهای مختلف تهیه و چاپ شده و در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قرار گرفته است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان نمایشگاه مادر مرز بی کرانه را نخستین نمایشگاه تصاویر مادران دنیا در کشور دانست و اضافه نمود: این نمایشگاه برداشتی از مادر را در سراسر دنیا به نمایش می گذارد.

حساس خواه نمایشگاه مذکور را شامل دو بخش مادران سراسر دنیا و مادران دوره قاجار دانست و اضافه نمود: در میان این کارت پستال ها تصاویری از مادران گیلانی در گذشته های دور نیز به چشم می خورد.

وی نقطه مشترک همه تصاویر را عشق مادر به فرزند فارغ از ملیت و زبان و نژاد و رنگ دانست و گفت: واژه مادر به نقش زایش اشاره می نماید و به گواه تاریخ در ایران از گذشته تا امروز مادر مهمترین صندلی خانه و خانواده را داشته و او را کدبانو یعنی نگهبان چراغ خانه می نامند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان مادر را کانون وصل تمام اعضای خانواده دانست و یادآور شد: کاوش های باستان شناسی در گیلان از کشف الهه مادر خبر می دهد که جزو معدود مناطقی است که الهه مادر داشته است.

حساس خواه با بیان اینکه نقش مادر در ایران به ویژه گیلان محترم است، توضیح داد: وجود این پیشینه تاریخی در گیلان نشان دهنده فرهنگ منطقه نسبت به زن و مادر است که علاوه بر زایش به بعد عاطفی و اجتماعی و سیاسی و حتی مالی مادر توجه می نماید.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3396

به "برگزاری نخستین نمایشگاه تصاویر مادران جهان در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین نمایشگاه تصاویر مادران جهان در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید