بزرگترین دغدغه کالدرون در تعطیلات لیگ

به گزارش پرسینا بلاگ، پرسپولیس در حالی سومین باخت خود در لیگ برتر را مقابل شهرخودرو مشهد تجربه کرد که این تیم با استراتژی متفاوتی نسبت به بازی های قبلی خود در لیگ برتر حاضر شده بود.

بزرگترین دغدغه کالدرون در تعطیلات لیگ

به گزارش، گابریل کالدرون پس از باخت 2-صفر تیمش مقابل سپاهان در هفته پنجم لیگ برتر تصمیم گرفت از 2 هافبک دفاعی در ترکیب تیمش استفاده کند. از این رو محسن ربیع خواه برای نخستین بار در ترکیب اصلی پرسپولیس در فصل جاری نهاده شد تا بتواند در کنار احمد نوراللهی میانه میدان را در اختیار سرخ ها درآورده و توپ های بیشتری را به مهاجمان و وینگر های خود برسانند. پرسپولیس در خط دفاعی خود شجاع خلیل زاده را نداشت تا محمد انصاری در کنار محمدحسین کنعانی زادگان قرار بگیرد. همچنین کالدرون بار دیگر مهدی شیری را از لیست 11 مرد اصلی خود خط زد تا سیامک نعمتی به عنوان مدافع راست بازی کند. بشار رسن نیز بار دیگر به ترکیب اصلی سرخ پوشان برگشت تا بازیسازی لازم را برای خلق موقعیت گلزنی در اختیار مهاجمان قرار دهد. پرسپولیس با وجود این که استراتژی خود را نسبت به گذشته تغییر داده بود، اما باز هم مغلوب شد تا تیمی که هرگز در مشهد شکست نخورده بود این بار در یازدهمین تقابل 2 تیم، دست خالی به تهران برگردد.

سرخ پوشان پایتخت برای اولین بار در طول 5 سال اخیر تعداد گل های زده شان کمتر از گل های خورده است؛ تیمی که تنها 3 گل به ثمر رسانده که نشان می دهد خط حمله این تیم زهردار نیست و مدافعانش نیز با وجود تغییرات مکرر که داشته اند هنوز استحکام کافی را نداشته و 4 گل دریافت نموده اند. مدافع عنوان قهرمانی که متوسط میزان مالکیت توپش در 6 بازی ابتدایی لیگ برتر 77 درصد است توانست در بازی با شهرخودرو نیز نزدیک به 400 پاس بلند و کوتاه در آمار خود ثبت کند، اما گلی را نزد تا کالدرون با انتقاد طرفداران پرسپولیس روبه رو گردد. دیدار های هجدهم و بیست وسوم مهرماه تیم ملی فوتبال ایران با کامبوج و بحرین سبب شده تا لیگ برتر با وقفه ای کوتاه مدت روبه رو گردد؛ فرصتی که کالدرون می تواند به بازبینی ساختار تیمش بپردازد و مسائل فنی پرسپولیس را به حداقل برساند. در این جهت سخت اولین مسئله ای که کالدرون باید حل نماید در خط حمله خواهد بود. 3 شکست در 6 بازی و فقط 3 گل زده با هیچ معیاری قابل دفاع نیست. خط حمله پرسپولیس در هفته های اخیر عملکرد ضعیفی داشته و 3 گل این تیم هم توسط ترابی، کنعانی زادگان و حسینی گلر استقلال زده شده است.

پرسپولیسی ها در سال های اخیر عادت نداشتند تا این حد تیم شان برای حریف کم خطر باشد. کیفیت نمایش پرسپولیس در این فصل، پر فراز و نشیب بوده، اما آمار نشان می دهد اگر مهاجمان آن ها کمی دقیق تر بودند، صندلی متفاوتی در جدول داشتند. پرسپولیس در لیگ نوزدهم با وجود بازی مقابل هر 4 تیم صدر جدول در کنار استقلال، توانسته میانگین خوبی از شوت زنی داشته باشد.

آن ها با میانگین 11.3 شوت در هر مسابقه بین صدرنشین های لیگ فقط از سپاهان کمتر شوت زده اند. مشکل اصلی، اما در دقت ضربات است. از حدود 11 شوت پرسپولیس در هر بازی فقط 2.2 ضربه داخل چارچوب است که آماری بسیار ضعیف محسوب می گردد. فقط فولاد و نفت مسجدسلیمان در هر بازی ضربات داخل چارچوب کمتری از پرسپولیس داشته اند و آن ها سومین تیم ضعیف لیگ در این زمینه هستند.

در بازی اخیر پرسپولیس با شهرخودرو هم کالدرون و گل محمدی بر سر تیم برتر و پرموقعیت تر میدان اختلاف نظر داشتند. شاید دقیقا تفاوت 2 تیم هم همین دقت ضربات آخر باشد. پرسپولیس کالدرون با 12 شوت مقابل 7 شوت شهرخودرو نسبت به آن ها فرصت های بیشتری ایجاد کرد، اما در تمام مسابقه فقط یک شوت داخل چارچوب داشت که نشان می دهد اصلا نتوانسته رحمتی را به زحمت بیندازد.

برخلاف شهرخودرو که با 4 شوت داخل چارچوب هم برای بیرانوند دردسر درست کرد و هم توانست گل رجحان را بزند. 19 درصد دقت شوت و نرخ 3 درصدی تبدیل شوت به گل، پرسپولیس را به کم دقت ترین تیم لیگ و مهاجمان این تیم را هم به ناکام ترین مهاجمان فصل تبدیل نموده است. فعلا جونیور براندائو، مهاجم تازه وارد پرسپولیس پیروز نبوده و علیپور و ترابی، ستاره های فصل پیش آن ها هم با افت فاحشی روبرو شده اند؛ موضوعی که حملات پرسپولیس را کم خطر نموده و آن ها برای گلزنی باید منتظر اشتباه حریف یا یک جرقه در جریان مسابقه باشند. مگر این که کالدرون بتواند دوباره فرم مهاجمانش را به سال های قبل برگرداند و موقعیت های شان به مقصدی بهتر از پشت دروازه حریف بروند.

منبع:خراسان

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1783

به "بزرگترین دغدغه کالدرون در تعطیلات لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین دغدغه کالدرون در تعطیلات لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید