بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود

به گزارش پرسینا بلاگ، حمید حمزه نژاد در گفت و گو با خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: از سال 86 در نمایشگاه کتاب تهران و سایر نمایشگاه های استانی حاضر یافتم و در همه این سال ها تجربیات موفقی از حضور در نمایشگاه کتاب کسب کردم.

بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود

وی با بیان اینکه تبلیغات عنصر مهمی برای بهتر شناخته شدن ناشران استانی است، اضافه کرد: پیشنهاد می کنیم در کنار برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب، به صورت تبلیغات محیطی، رونمایی و معرفی کتاب، به ناشران استانی کمک کنند چرا که این شیوه در فروش کتاب ناشران استانی اثرگذار است.

مدیر انتشاراتی طنین سخن با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 در مصلی برای مردم قابل دسترس تر است و مورد استقبال مخاطبان و ناشران قرار می گیرد، گفت: اختصاص بن های حمایتی برای فروش بیشتر کتاب از دیگر اقداماتی است که به بهبود کسب و کار ناشران استانی کمک می کند.

حمزه نژاد درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران و فروش اینترنتی کتاب، شرح داد: 2 سال به شکل مجازی در این نمایشگاه حضور داشتم اما به نظر می رسد ساز و کار آن برای ناشران استانی فراهم نیست و نمایشگاه مجازی، فرصتی برای ناشران بزرگ است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد ساز و کار مناسب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، ادامه داد: باید در سامانه فروش اینترنتی بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فرصتی فراهم شود تا ناشر استانی مستقیم با مخاطب در ارتباط بوده و صفحه عمومی داشته باشد ضمن اینکه این بخش از نمایشگاه هم می تواند به فضای دائمی تبدیل شود.

مدیر انتشاراتی طنین سخن گفت: بهتر است خانه کتاب، متولی این سایت شده و بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی فراهم کند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب باید هدفمند باشند و ناشران تا برگزاری نمایشگاه بعدی، رها نشوند، اظهار کرد: ما ناشران باید مورد حمایت بیشتر وزارتخانه باشیم و صرفا بعد از دریافت مجوز رها نشویم.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه شغل ما از دور زیباست، اضافه کرد: با وجود همه مسائل اما به دلیل علاقه به کتاب، در نمایشگاه های کتاب حاضر شدم، کسی که وارد این شغل می شود باید عاشق باشد.

وی با بیان اینکه ناشران فعال، مجمع ناشران مازندران را راه اندازی کنند، گفت: باید اتفاقی رخ دهد تا ناشران دور هم جمع شوند و رخداد خوبی را رقم بزنند، اینها باعث پررنگ شدن حضور ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8240

به "بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر مناسبی برای فعالیت ناشران استانی در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید