به مناسبت 29 آوریل؛ روز جهانی پایکوبی

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران : از سال 1982 روز 29 آوریل به عنوان روز دنیای پایکوبی در سازمان دنیای یونسکو به ثبت رسیده است و پایکوبیندگان در جای جای دنیا این روز را جشن می گیرند. این رویداد هر ساله در 29 آوریل، یعنی سالگرد تولد ژان ژرژ نووره (1810-1727)، خالق باله مدرن برگزار می گردد. در این روز کوشش می گردد تا به وسیله رویداد ها و جشنواره هایی که در سراسر دنیا برگزار می گردد مشارکت و آموزش پایکوبی را تشویق کند. یونسکو رسماً ITI را به عنوان سازندگان و برگزار کننده این رویداد به رسمیت می شناسد. هدف از این نام گذاری ارج نهادن به پایکوبی به عنوان زبانی دنیای است؛ زبانی که انسان ها را در صلح و دوستی به هم نزدیک می نماید.

به مناسبت 29 آوریل؛ روز جهانی پایکوبی

این روز برای کسانی که می توانند ارزش و اهمیت هنر پایکوبی هنری را ببینند، جشن می گیرند و به عنوان یک بیدارنماینده برای دولت ها، سیاستمداران و نهاد هایی عمل می نمایند که هنوز ارزش آن را برای مردم نشناخته اند.

ویدئوی زیر کاری از وب سایت کلیپو است که به دو پایکوبی برتر تاریخ سینما اشاره نموده است:

در ادامه نیز موزیک ویدئوی دلبر با صدای محسن چاووشی که در آن گلچینی از پایکوبی های بیادماندنی سینمای ایران را در کنار نما هایی از فیلم مصادره ساخته مهران احمدی، ملاحظه می کنید

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مهر 1403 بروزرسانی: 15 مهر 1403 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8333

به "به مناسبت 29 آوریل؛ روز جهانی پایکوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به مناسبت 29 آوریل؛ روز جهانی پایکوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید