تجهیز سینما برای حضور معلولین

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان با بیان این که سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت تر معلولین تجهیز شده است، گفت: سهمیه ای برای افراد معلول درنظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

تجهیز سینما برای حضور معلولین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم های کودک و نوجوان، علی عباسی اظهار کرد: با توجه به تجربه موفقی که در دوره سی ویکم داشته ایم، با قدرت بیشتری شاهد حضور افراد دارای معلولیت در جشنواره سی ودوم خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و استانداردهای بین الملل به جای استفاده از کلمه توانخواهان و یا توان یابان از کلمه افراد دارای معلولیت استفاده می کنیم و در تمامی مکاتبات از این عبارت استفاده خواهیم کرد.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان با اشاره به هدف این کمیته، توضیح داد: هدف اصلی این کمیته ایجاد فرهنگ سازی لازم در مورد رفتار صحیح با معلولان است.

عباسی گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه پوستر و اینفوگرافی هایی را طراحی نموده ایم و سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت تر معلولین تجهیز شده است.

او با بیان اینکه در جشنواره سی ودوم برابری بین افراد دارای معلولیت و دیگر مخاطبان برقرار شده است، گفت: برای نخستین بار سهمیه ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین اضافه کرد: به یاری کمیته بازاریابی با کارخانه هایی که در فراوری وسایل برای معلولین فعالیت می نمایند تعامل نموده ایم تا با استفاده از کارت های تخفیف جشنواره از امکانات در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

عباسی با اشاره به همکاری 18 انجمن و سمن با جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان توضیح داد: در این دوره از جشنواره برای نابینایان و ناشنوایان اکران های تخصصی و دوبله همزمان خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم حضور افراد دارای معلولیت را در سینماها دائمی کنیم.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1089

به "تجهیز سینما برای حضور معلولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز سینما برای حضور معلولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید