تحلیلگر قطری: تا عدم برطرف محاصره، امیر قطر در نشست شورای همکاری حاضر نمی گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، یک تحلیلگر قطری گفت که چرا باید امیر قطر در حالیکه این کشور در محاصره کشورهای عربستان سعودی و امارات قرار گرفته است؛ در نشست ریاض حضور می یافت.

تحلیلگر قطری: تا عدم برطرف محاصره، امیر قطر در نشست شورای همکاری حاضر نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روز پس از نشست سران کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس و عدم حضور تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در این نشست، یک روزنامه نگار و تحلیلگر قطری در گفت و گو با شبکه الجزیره، به چرایی عدم این حضور پرداخت.

جابر الحرمی گفت: بعضی از غیاب امیر قطر در نشست اخیر سؤال می نمایند. امیر قطر نماینده مردمش است؛ چگونه می تواند در این نشست شرکت کند؛ در حالیکه مردمش در محاصره هستند.

او گفت که اگر اوضاع خوب بود، قطر یک روز هم از هیچ کدام از نشست های چهل گانه غیبت نمی کرد.

این نویسنده قطری در ادامه با انتقاد از شورای همکاری خلیج فارس پرداخت و گفت که باید در این شورا درباره مشکلاتی که مردم منطقه کشورهای شورای همکاری درباره آن سخن می گویند نیز بحث گردد.

جابر الحرمی اضافه نمود: دبیرکل از دستاوردها سخن می گوید؛ بله ما منکر دستاوردها نیستیم. اما چرا هیچ سخنی از شکست ها نمی گردد؟ ما یک سازمان نمونه در سطح منطقه یا قاره یا دنیا نیستیم.

پیش از این انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به عدم حضور امیر قطر در نشست ریاض در صفحه توئیتر خود نوشت: غیبت تمیم بن حمد در اجلاس ریاض به دلیل برداشت غلط مشاوران او از مواضع است، حل ریشه ای بحران میان قطر و کشورهای چهارگانه اساس راه چاره است.

خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین نیز با ابراز تأسف در مورد آنچه عدم جدیت قطر برای حل بحران خواند؛ بر خواسته های کشورهای محاصره نماینده از قطر تأکید کرد و گفت که این کشورها خواسته های خود را دو سال پیش به قطر گفته اند.

اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه(دیروز) در ریاض برگزار گردید و با وجود دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در این اجلاس اما او در اجلاس حضور نیافت و عبدالله بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر به نمایندگی از سوی تمیم بن حمد در این اجلاس شرکت کرد.

چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از خرداد سال 1396 روابط دیپلماتیک خود را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته اند.

ص

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2710

به "تحلیلگر قطری: تا عدم برطرف محاصره، امیر قطر در نشست شورای همکاری حاضر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر قطری: تا عدم برطرف محاصره، امیر قطر در نشست شورای همکاری حاضر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید