منابع دیپلماتیک عربی: احتمال حضور امیر قطر در اجلاس ریاض ضعیف است

به گزارش پرسینا بلاگ، منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند که احتمال مشارکت امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس، که امروز در پایتخت عربستان سعودی برگزار خواهد شد، بسیار ضعیف است.

منابع دیپلماتیک عربی: احتمال حضور امیر قطر در اجلاس ریاض ضعیف است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع دیپلماتیک مطلع عربی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که احتمال حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در نشست اصلی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس، که سه شنبه (امروز) در ریاض برگزار می گردد، ضعیف شده است.

شیخ تمیم، روز گذشته برای شرکت در مراسم جایزه بین المللی شیخ تمیم در امر مبارزه با فساد وارد کیگالی، پایتخت رواندا شد.

منابع مذکور، که خواستند هویت شان فاش نگردد، احتمال دادند که امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در روز سه شنبه حضور نخواهد داشت؛ چرا که او در رواندا به سر می برد.

سلطان المریخی وزیر مشاور در امور خارجی، روز دوشنبه برای مشارکت در نشست مقدماتی شورای وزیران وارد ریاض شد؛ امری که بسیاری را به این برآورد سوق داده است که امیر قطر در اجلاس امروزِ ریاض حضور نخواهد داشت و قطر در سطح پایین تری در آن مشارکت می نماید.

اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس، که امروز به میزبانی ریاض برگزار می گردد، در سایه امیدهای بزرگ در ارتباط به خاتمه دادن به بحرانی، که این شورا را در نوردیده و ارکان آن را به شدت متزلزل نموده است، از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

در سوم دسامبر جاری، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به وسیله عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، از امیر قطر برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آورد.

پیش از آن نیز، محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر فاش کرد که کشورش در حال مذاکره با عربستان سعودی درباره بحران خلیج فارس است. او ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به نتایج مثبتی منتهی گردد.

گزارش های رسانه ای طی هفته اخیر نیز از گشایش قریب الوقوع در بحران خلیج فارس حکایت دارند.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از ژوئیه 2017 روابط دیپلماتیک و مالی شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع نموده اند؛ اتهامی که دوحه به شدت آن را رد می نماید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2681

به "منابع دیپلماتیک عربی: احتمال حضور امیر قطر در اجلاس ریاض ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع دیپلماتیک عربی: احتمال حضور امیر قطر در اجلاس ریاض ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید