تصمیمم ترامپ برای خروج آمریکا از یک معاهده بین المللی دیگر

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور آمریکا شرکای بین المللی خودش را از قصد واشنگتن برای خروج از معاهده آسمان های باز آگاه نموده است.

تصمیمم ترامپ برای خروج آمریکا از یک معاهده بین المللی دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ روز پنجشنبه شرکای بین المللی این کشور را از قصد واشنگتن برای خروج از معاهده آسمان های باز آگاه نموده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معاهده به کشور های عضو اجازه می دهد از حریم هوایی یکدیگر برای پرواز های تجسسی استفاده نمایند.

دولت آمریکا پیش از این روسیه را به نقض این معاهده متهم نموده و گفته به این دلیل خواهان خروج از آن است.

رسانه آمریکایی گزارش داده خروج از این توافق احتمالاً به تنش ها در روابط با مسکو دامن زده و واکنش متحدان اروپایی و همچنین بعضی از اعضای کنگره را به همراه خواهد داشت.

مسکو پیش از این اتهامات آمریکا در زمینه نقض این توافق را رد نموده است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوم اردیبهشت ماه فت: کارشناسانی که اوضاع را رصد می نمایند بر این باور هستند که واشنگتن از قبل تصمیمش (برای خروج از معاهده آسمان های باز) را گرفته است و به نظر ما هم بخش های قابل ملاحظه ای از واقعیت در این حدس ها وجود دارد. ما هم بر اساس تماسهایمان با آمریکایی ها، کشور های عضو ناتو و دیگر اعضای معاهده آسمان های باز به همین نتیجه رسیده ایم.

وی اضافه کرد: واکنش ما به تصمیم از قبل برنامه ریزی شده و محتمل واشنگتن به نحوه اجرای آن و اینکه دقیقا معنای تصمیم آن ها چیست بستگی خواهد داشت و قطعا خواهیم دید که آیا دیگر متحدان واشنگتن در ناتو از این کشور دنباله روی می نمایند یا خیر.

معاهده آسمان های باز توافقنامه ای بین 35 کشور دنیا در مورد اجازه پرواز هواپیما های جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشور های عضو این معاهده است.

روسیه و آمریکا جزو اولین کشور هایی بودند که این معاهده را تصویب کردند؛ معاهده ای که در سال 1992 امضا شد و از اول ژانویه 2002 اجرایی شد.

هدف این معاهده ایجاد درکی متقابل و اطمینان بخشی به کشور های امضانماینده در مورد تحرکات و فعالیت های نظامی که ممکن است باعث نگرانی گردد، بوده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4509

به "تصمیمم ترامپ برای خروج آمریکا از یک معاهده بین المللی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمم ترامپ برای خروج آمریکا از یک معاهده بین المللی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید