تغییر قوانین جهانی به ضرر تنیس روی میز ایران و نوشاد عالمیان شد

به گزارش پرسینا بلاگ، مهرداد علی قارداشی در تبادل نظر با خبرنگاران، در خصوص نهایی شدن حضور تنیس روی میز ایران در المپیک توکیو تنها با یک سهمیه و علت آن شرح داد و گفت: تغییر قوانین در یک رشته گاه باعث می گردد تیمی در آن رشته پیروز به نظر برسد اما گاهی هم خلاف آن انجام می گردد. این موضوعی است که برای تنیس روی میز ایران به واسطه تغییر قوانین فدراسیون جهانی در توزیع سهمیه های المپیک ایجاد شده است.

تغییر قوانین جهانی به ضرر تنیس روی میز ایران و نوشاد عالمیان شد

وی به اضافه شدن بخش میکس دوبل به رقابت های تنیس روی میز المپیک توکیو اشاره نمود و ادامه داد: این موضوع و تاکیدی که فدراسیون جهانی بر روی عدم افزایش کلی شرکت کنندگان - با وجود اضافه شدن یک بخش جدید- داشت تمام معادلات را به هم ریخت و اجازه نداد نوشاد عالمیان المپیکی گردد. در این دوره المپیک و به خاطر این تغییر قوانین برای نخستین بار در بخش انفرادی مردان 65 بازیکن و در بخش بانوان 70 بازیکن حضور دارند؛ در صورتی که همواره تعداد شرکت کنندگان در این دو بخش یکسان بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید نمود: برای تنیس روی میز مردان المپیک، بازیکنانی که در بخش میکس دوبل کسب سهمیه کردند در بخش تیمی و انفرادی به سهمیه نرسیده بودند؛ در حالی که در بخش بانوان شرایط اینگونه نبود. به همین علت در این بخش (بانوان) به تعداد 5 بازیکن بیشتر از بخش مردان از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شدند. اختلافی که میان شر کت کنندگان در دیدارهای انفرادی بخش مردان و بانوان المپیک ایجاد شده به همین علت است.

قارداشی با اشاره به اینکه از المپیک 1988 سئول تنیس روی میز وارد این بازی ها شد، گفت: از آن موقع تمام رویدادهای تنیس روی میز در المپیک با تعداد برابر بازیکن در بخش انفرادی مردان و بانوان برگزار گردید. این برای نخستین بار است که تعداد شرکت کنندگان در این دو بخش یکسان نیست. در صورتی که در بخش مردان هم شرایط حضور 70 بازیکن مهیا می شد، نوشاد عالمیان در لیست المپین ها قرار می گرفت.

وی به تاثیر رقابت های انتخابی در دیگر قاره هم اشاره نمود و یادآور شد: در قاره اروپا چند نفر از بازیکنان و از جمله سامسونوف از حضور در مسابقات انتخابی انصراف دادند تا به وسیله رنکینگ به سهمیه برسند.

قارداشی با یادآوری اینکه در بخش بانوان هم تنیس روی میز ایران نتوانست به سهمیه دست یابد، گفت: برای این ناکامی هیچ توجیهی نیست. قبول داریم که باید کسب کوشش بیشتری می شد و کسب سهمیه صورت می گرفت. البته ندا شهسواری در شرایطی نتوانست صاحب سهمیه گردد که خیلی بهتر و آماده تر از دو دوره قبل بود. این دوره ندا شهسواری با راهنمایی حمیده ایرانمنش در مسابقات شرکت کرد و عملکرد عالی هم داشت اما امتیاز یک گیم و یک امتیاز سرنوشت او را تغییر داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: دیداری که منجر به کسب سهمیه ندا شهسواری برای المپیک ریو شد در شرایطی پیش می رفت که او با سهمیه فاصله داشت، ندا سه گیم را واگذار نموده بود و تنها صاحب نتیجه یک گیم شده بود، در گیم پنجم هم 10 به 6 عقب بود، اگر همین گیم را 11 به 6 می شد ندا از المپیک بازمانده بود اما او این گیم را برد و در دو گیم بعدی هم پیروز شد و اینگونه به سهمیه دست یافت. در رقابت های گزینشی المپیک توکیو اما درست برخلاف این موضوع رخ داد. او در رقابت نیمه نهایی گزینشی آسیای میانه 4 به 3 مقابل لاوروا از قزاقستان باخت و حذف شد. با همه اینها نسبت به المپیکی نشدن ندا شهسواری تسلیم هستیم.

قارداشی تاکید نمود: البته که نباید از کنار دیگر افرادی که به اسم نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک حضور دارند به راحتی گذشت. سیمین رضایی به قضاوت در این دیدارها دعوت شده است. در هیات ژوری مسابقات هم افشین بدیعی به اسم تنها نماینده قاره آسیا حضور دارد. کنار نام هر یک از این افراد نام ایران اسم شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از کنار موفقیت و به نوعی المپیکی شدن این دو نفر که هزینه و حمایت های فدراسیون در آن بی تاثیر نبوده است به راحتی گذشت، توضیح داد: در خصوص ناکامی در کسب سهمیه بخش بانوان تسلیم هستیم اما در خصوص نوشاد عالمیان واقعاً تغییر قوانین فدراسیون جهانی و پیچیدگی های آن به ضررمان شد وگرنه این بازیکن به قدری آماده بود که در مسابقات کانتندر و استار کانتندر قطر هم خیلی از حریفانش با رنکینگ بالا را شکست داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در کل خیلی از عوامل دست به دست هم داد تا نوشاد عالمیان نتواند صاحب سهمیه المپیک گردد در حالیکه فدراسیون مثل همواره حمایت های لازم را از او داشت. امیدواریم با تنها نماینده خود بتوانیم حضوری قابل توجه در توکیو داشته باشیم.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7656

به "تغییر قوانین جهانی به ضرر تنیس روی میز ایران و نوشاد عالمیان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر قوانین جهانی به ضرر تنیس روی میز ایران و نوشاد عالمیان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید