تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ تبدیل گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مهدی رازجویان شامگاه شنبه در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران در سالن شهدای ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل گفت: باید تفکیک زباله از مبدا را به فرهنگ تبدیل کنیم تا به یک عادت گردد.

تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ تبدیل گردد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه بحث زباله ما بیشتر تر و خیس است، اضافه کرد: باید تفکیک زباله را جدی تر دنبال کنیم و باید خدمات شهری شهرداری ها این مهم را به یک اشتراک گذاری برای شهروندان اجرا کنیم و به مردم اشتراک بدهیم.

رازجویان با اشاره به اینکه برای درآمد پایدار باید محیط زیست پاک داشته باشیم، ادامه داد: یکی از اولویت های استاندار جدید مازندران پسماند و تفکیک زباله از مبدا است.

محمد زرودی شهردار تنکابن نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال های 95 و 96 اعتباری حدود 13 میلیارد تومان برای کارخانه کمپوست به این شهرداری تخصیص داده شد، ادامه داد: فاز یک کارخانه کمپوست را در 10 ماه به خاتمه رساندیم و برای تکمیل این مهم با مسائل خرید دستگاه روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای شیرابه زباله با کارخانه کمپوست با دانشگاه ام ای تی کانادا وارد مذاکره شدیم، ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی در حال کار هستیم.

زرودی گفت بحث عقیم سازی سگ های بلاصاحب را شروع کردیم و جزو دومین شهرداری کشور بودیم که این مهم را انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2151

به "تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک زباله از مبدا به فرهنگ تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید