تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - همزمان با هفته هنر انقلاب نخستین بلوک از گروه تمبرهای پیشگامان هنر ایران رونمایی شد.

تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش ستاد خبری هفته هنر انقلاب، در مراسمی که عصر یکشنبه بیست و دوم فروردین در محل موزه ارتباطات برگزار گردید، بلوک شش تایی تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد. این شش قطعه تمبر که همزمان با هفته هنر انقلاب رونمایی شدند، نخستین بلوک از گروه تمبرهای پیشگامان هنر ایران است.

سید جمال هادیان طبائی زواره - نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس شورای تمبر-، درباره رونمایی این تمبرها که بر اساس رویکرد جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حوزه تمبر منتشر شده است گفت: این شش تمبر با آثارفاخری از هنرمندان عظیم ایران ابوالفضل عالی، ایرج اسکندری، حبیب الله صادقی، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا و مصطفی گودرزی منتشر شده است که در حاشیه این تمبرها، تصویر هنرمند، سال تولد وی، نام اثر و سال خلق اثر ذکر شده است.

وی اضافه کرد: این نخستین بار است که مجموعه تمبری از آثار مشاهیر فرهنگی و هنری ایران با شناسنامه و مشخصات کامل منتشر می گردد و این تمبرها می تواند در بازار ارسال مراسلات و همچنین توسط مجموعه داران و کلکسیونرهای تمبر مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در ادامه اضافه کرد: در سال های اخیر تمبر از گردش پستی خارج شده بود ولی از ابتدای سال جاری، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمبر بار دیگر به عنوان اوراق بهادار به چرخه پستی کشور اضافه شده و به عنوان سفیر فرهنگی بر روی پاکت های پستی استفاده می گردد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بین هشتاد تا صد هزار مجموعه دار تمبر در کشور وجود دارد که اقدام به جمع آوری تمبرکرده و در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور شرکت می نمایند که این تمبرها می تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشورمان باشد.

هادیان در ادامه اضافه کرد: با تصمیم شورایعالی تمبر، قرار است در سال جدید مجموعه ای از تمبر پیشگامان هنر ایران منتشر گردد که نخستین دوره از این تمبرهای فاخر و نفیس، تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود که انتشار این مجموعه در آینده نیز ادامه پیدا خواهد نمود و مجموعه های مجسمه سازان، هنرمندان نقاشی خط و ... نیز منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش مجموعه تمبر پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته هنر انقلاب منتشر شده و با حضور محمد مهدی دادمان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی- ، رمضانعلی سبحانی فر - مدیرعامل شرکت ملی پست- و سید جمال هادیان - نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس شورای تمبر- رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7004

به "تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید