تیم انتخاباتی اشرف غنی: نتیجه مذاکره با طالبان باید به وسیله لویه جرگه تعیین گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی اظهارداشت که ترکیب تیم مذاکره کننده دولت با طالبان اهمیتی ندارد زیرا نتیجه هرنوع مذاکره با این گروه باید به وسیله لویه جرگه تعیین گردد.

تیم انتخاباتی اشرف غنی: نتیجه مذاکره با طالبان باید به وسیله لویه جرگه تعیین گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی درباره صلح افغانستان گفت که هیچ طرف خارجی نمی تواند از منافع افغانستان در مذاکره با طالبان نمایندگی کند.

وی در برنامه اعلام نتیجه نظرسنجی انستیتو مطالعات جنگ و صلح در کابل تاکید نمود که لویه جرگه باید هرنوع مذاکره با گروه طالبان را رد یا تایید کند بنابراین ترکیب تیم مذکره نماینده دولت افغانستان با این گروه اهمیتی ندارد.

در حالی که دولت افغانستان از مذاکرات طالبان و آمریکا به حاشیه رانده شده است، ارگ ریاست جمهوری این کشور تلاشها برای ایجاد یک اجماع منطقه ای جهت حمایت از مواضع خود را شروع نموده است.

گفت وگوهای آمریکا با طالبان برای نهایی شدن توافقنامه از جمله کاهش خشونت ها از روزهای گذشته ادامه دارد اما ریاست جمهوری افغانستان همیشه تامین آتش بس را تنها راه برقراری صلح پایدار اعلام نموده است.

دولت افغانستان از مهر ماه سال گذشته تا به امروز هیچگاه پیروز به حضور در گفت وگوهای آمریکا و طالبان نشده و گروه طالبان نیز با دست نشانده خواندن دولت از ملاقات با مقامات افغان خودداری نموده است.

رئیس جمهور افغانستان در داخل این کشور نیز با مخالفت هایی روبرو است. عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت این کشور به تازگی در واکنش به تشکیل وزارت دولت در امور صلح گفت که فرایند صلح در انحصار یک فرد نیست و خواست همه مردم افغانستان است.

از سوی دیگر، اشرف غنی در نشستی در اجلاس داووس نیز گفته که دلیل انتقاد سیاسیون افغان از وی در رابطه با فرایند صلح این است که خود آن ها هیچ برنامه مکتوبی برای آینده افغانستان ندارند و کاری نیز نمی توانند در این باره انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی انتقاد حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و نیز عبدالله عبدالله رئیس اجرایی این کشور و شریک وی در حکومت وحدت ملی گفت: آن ها از من انتقاد می نمایند زیرا دست شان به انگور نمی رسد.

.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3167

به "تیم انتخاباتی اشرف غنی: نتیجه مذاکره با طالبان باید به وسیله لویه جرگه تعیین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم انتخاباتی اشرف غنی: نتیجه مذاکره با طالبان باید به وسیله لویه جرگه تعیین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید