جزئیات جدیدی از گوشی آیفون 12 پرو لو رفت؛ پشتیبانی از 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی!

به گزارش پرسینا بلاگ، گزارش جدیدی از وب سایت EverythingApplePro منتشر شد که اگر واقعیت داشته باشد، به لطف آن می توانیم بگوییم اطلاعات نسبتا خوبی از مشخصات فنی گوشی آیفون 12 پرو را در اختیار داریم!

جزئیات جدیدی از گوشی آیفون 12 پرو لو رفت؛ پشتیبانی از 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی!

گوشی های سری آیفون 12 قرار است در ماه سپتامبر معرفی شوند که خب چند ماهی با آن فاصله داریم! اما چند سالی است که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند بعد از عرضه یک پرچم دار، اجازه انتشار یک سری تصاویر و رندرهایی از پرچم دار بعدی خود را نیز صادر می نمایند! نمونه آن را می توانیم در پیکسل 4 و یا گلکسی اس 20 ببینیم که خیلی قبل تر از معرفی، از 90 درصد جزئیات آن ها آگاه بودیم!

در خصوص گوشی های اپل اما چون این شرکت همه ساله از یک سری پرچم دار رونمایی می نماید، اطلاعات مربوط به آن ها را کمی دیرتر متوجه می شویم. اما وب سایت مذکور جزئیاتی از آیفون 12 پرو را منتشر نموده که خب بهتر است از همین حالا آن را در حد یک شایعه در نظر بگیریم.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس!

دوربین 64 مگاپیکسلی با عظیم نمایی بیشتر

یکی از عظیم ترین تغییراتی که هم انتظار داشتیم و هم به آن اشاره شده، دوربین است! آیفون 11 پرو مکس با دوربین سه گانه راهی بازار شد که با معرفی آن، برای اولین بار در محصولات اپل دوربین فوق عریض را شاهد بودیم. قابلیتی مشترک و معروف در دیگر پرچم دارها که خب دو سالی زمان برد تا در آیفون ها مورد استفاده قرار گیرد!

کاربران و آن دسته از افرادی که دوربین آیفون 11 و دو مدل پرو آن را مورد آنالیز قرار دادند، تحت تاثیر آن نهاده شده و این محصول حتی مدتی در بین برترین دوربین (گوشی) وب سایت معروف Dxomark نهاده شده بود! از کیفیت بالای دوربین های 12 مگاپیکسلی آن گرفته تا قابلیت هایی چون Deep Fusion و حالت شب که باعث ثبت تصاویری فوق العاده زیبا و دلنشین در شب می شد.

اما علی رغم تمام تعریف ها، با رونمایی از گوشی هایی چون گلکسی اس 20 اولترا، شیائومی می 10 پرو و تا چند وقت دیگر هواوی P40، اپل در خطر عظیمی نهاده شد و اگر بخواهد در آیفون ها تغییری اساسی در دوربین پدید نیاورد، به سرنوشت پیکسل 4 دچار خواهد شد که در حال حاضر نامی از آن به عنوان یک محصول با دوربین قدرتمند برده نمی گردد!

مکس وینبچ، یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری می گوید اپل یک محصول اولیه با دوربین 64 مگاپیکسلی طراحی نموده! این شرکت می تواند در نسخه نهایی آیفون، برنامه های خود را برای بکارگیری این دوربین کنسل کند اما قطعا این آزمایشات نشان دهنده این است که اپل می خواهد فکری به حال عظیم نمایی دوربین آیفون ها کند! اما اینطور که به نظر می رسد، این شرکت نمی خواهد از دوربین پریسکوپی جهت رسیدن به عظیم نمایی دلخواه استفاده کند! احتمالا اپل هم می خواهد پا جای پای گوگل گذاشته و بیشتر روی قابلیت نرم افزاری برش دیجیتالی تصاویر تکیه کند!

گلکسی نوت 20 با این قابلیت می تواند رقیبی جدی برای آیفون 12 باشد!

حالت شب برای تمام دوربین ها!

در ادامه صحبت ها، مکس وینبچ در خصوص حالت شب نیز توضیحاتی داد. او معتقد است اپل حالت شب را به دوربین تله فوتو، حالت فوق عریض و حتی دوربین سلفی آیفون 12 پرو هم خواهد آورد که البته فعلا با یک سری موانع نرم افزاری در راستای رسیدن به این هدف روبرو شده.

این شرکت برای اینکه مطمئن گردد اقداماتش به بهترین شکل ممکن عملی خواهد شد، میخواهد گگرددگی دیافراگم دوربین فوق عریض را حدودا 35 درصد افزایش داده و به f/1.6 برساند و این یعنی به طرز شگفت انگیزی شاهد افزایش جذب نور توسط این سنسور خواهیم بود!

خبری از افزودن OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) به این لنز نشده اما انتظار داریم اندازه فاصله کانونی در دوربین این گوشی بهتر گردد. این یعنی یک حالت ماکرو بهبود یافته را در آیفون 12 پرو شاهد خواهیم بود که اجازه می دهد 2.2 سانتی متر نزدیک تر از آنچه که اکنون امکان پذیر است، از یک سوژه عکاسی کرد!

آخرین تغییری که گفته می گردد قرار است در دوربین آیفون 12 پرو صورت گیرد، نسخه ای بهبود یافته از HDR است! بعضی از منابع خبر از بکارگیری قابلیت جدیدی تحت عنوان Smart XDR را می دهند اما احتمالا این نام هنگام عرضه نسخه نهایی آیفون ها تغییر خواهد نمود!

آیفون 12 پرو با پشتیبانی از اینترنت 5G و باتری عظیم تر!

طبق گزارشاتی که بارها منتشر شده، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس از اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد. ورایزن بسیار مشتاق است تا اپل نسخه ای خاص از آیفون پرو را با فریم مشکی، بدنه قرمز و لوگوی مشکی اپل طراحی کند! البته مکس وینبچ احتمال وقوع چنین اتفاقی را بسیار پایین می داند.

یکی از نقاط ضعف های عظیم اینترنت 5G نه برای اپل بلکه برای همه گوشی ها، سریع خالی شدن باتری است که ظاهرا اپل فکر آن جا را هم نموده و قرار است آیفون 12 پرو مکس را با باتری 4.400 میلی آمپر ساعتی مجهز کند! عملکرد باتری 3969 میلی آمپر ساعتی آیفون 11 پرو مکس بسیار حیرت انگیز بوده و امیدواریم این شرکت در بکارگیری یک باتری با کیفیت با مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری بهینه بتواند پیروز عمل کند.

تصاویری از سیستم مولتی تسکینگ جدید iOS 14 منتشر شد!

حذف ناچ؟ بله، اما نه سال جاری!

ناچ عظیم، نه چندان محبوب و معروف آیفون X حدودا سه سالی است که در آیفون ها مورد استفاده نهاده شده و علی رغم اعتراضات زیادی که در این رابطه به اپل صورت گرفت، احتمالا سال جاری چهارمین (و آخرین) سالی خواهد بود که باید این ناچ را تحمل کنیم. اما گفته می گردد اپل به شدت در حال کار روی یک سری لنز پریسکوپی است تا از این طریق بتواند سنسور تشخیص چهره را در حاشیه کوچک بالای نمایشگر تعبیه کند و این یعنی سرانجام ناچ! اما بعید به نظر می رسد این اتفاق سال جاری رخ دهد!

بن گسکین، یکی دیگر از افراد افشاگر حوزه فناوری مدعی شده اپل در حال کار روی طراحی آیفون 12 پرو در نسخه های اولیه است که سنسور تشخیص چهره آن ها در حاشیه بالای نمایشگر تعبیه شده! این احتمالا برگرفته از همان خبری است که در خصوص بهره گیری از سیستم پریسکوپی جزئیاتی را منتشر نموده بود، اما همانطور که گفته شد، احتمالا آیفون های معرفی شده در سال 2021 به این قابلیت مجهز خواهند شد.

با این اوصاف اپل قطعا در راستای بهبود شکل ظاهری آیفون 12 و احترام به حرف کاربران بسیار زیادی که به استفاده از چنین ناچ عظیمی اعتراض نموده بودند، شکل و شمایل آن را تغییر خواهد داد! حال این تغییر به مذاق کاربران خوش می آید یا خیر باید بماند تا تصاویری رسمی از آن منتشر گردد!

آیفون 12 و 4 تغییر عظیمی که انتظار داریم در این گوشی ببینیم!

منبع: phonearena

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3604

به "جزئیات جدیدی از گوشی آیفون 12 پرو لو رفت؛ پشتیبانی از 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدیدی از گوشی آیفون 12 پرو لو رفت؛ پشتیبانی از 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید