جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد

به گزارش پرسینا بلاگ، مطالعه روی یک جزیره دور افتاده در جنوب اقیانوس اطلس به آشکار کردن ابعاد معضل زباله های پلاستیکی در اقیانوس های زمین یاری نموده است.

جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد

به گزارش ایسنا، در این آنالیز ها معلوم شده که حدود 75 درصد بطری های پلاستیکی که با آب به سواحل این جزیره به نام این اکسسیبل (به معنی غیرقابل دسترسی) می افتند از آسیا آمده و اکثرا در چین فراوری شده اند.

محققان گفته اند که بیشتر بطری ها اخیرا فراوری شده و این نشانه آن است که احتمالا از کشتی ها به دریا ریخته شده اند.

تیم محققان از آفریقای جنوبی و کانادا که گزارش خود را در نشریه اقدامات آموزشگاه ملی علوم منتشر نموده اند گفتند: تاکنون فرض بر این بود که بیشتر پلاستیکی که در دریا پیدا می گردد با گذر زمان از خشکی ها به آب های زمین وارد می گردد اما دانشمندان اکنون می گویند که شواهد، موید این فرضیه نیست و به نظر می رسد حجم قابل توجهی از این زباله ها به تازگی و از کشتی ها به دریاها ریخته شده اند.

پیتر رایان، نویسنده ارشد این مقاله و مدیر موسسه آفریقایی پرنده شناسی فیتزپاتریک در دانشگاه کیپ تاون گفت: سال گذشته وقتی در این جزیره بودیم، دیدن سیل بطری های نوشیدنی واقعا تکان دهنده بود.

دانشمندان در جریان آنالیز هایی در سال 2009 در این جزیره - که یک محوطه میراث جهانی است - 3515 قطعه زباله و بعد در سال 2018 هشت هزار و 84 قطعه را معاینه کردند.

بطری های نوشیدنی پلی اتیلن ترفتالات (پی ای تی) شایع ترین نوع زباله با سریع ترین میزان افزایش بود به طوری که میزان آن از دهه 1980 به بعد سالانه 14.7 درصد بالا رفته است.

قدیمی ترین ظرفی که در سال 2018 پیدا شد یک کپسول پلی اتیلن فشرده بود که در سال 1971 فراوری شده بود.

با این حال بیشتر بطری ها که عمر آنها اندازه گیری شد حداکثر دو سال قبل از افتادن به ساحل فراوری شده بودند.

پروفسور رایان گفت: وقتی آغاز به مطالعه می کنید می بینید که حتی از بطری هایی که برچسب ندارند می توان اطلاعات زیادی کسب کرد.

بنابر گزارش بی بی سی، او گفت: اینها تاریخ خورده اند، نشان شرکت سازنده روی آنها هست و وقتی فراوریکنندگان مختلف را شناختید می توانید پی ببرید از کجا آمده اند.

او می گوید: در واقع در طول سه ماهی که ما در جزیره بودیم 84 درصد بطری های به ساحل افتاده فراوری آسیا بود.

این مطالعه حاکیست که این بطری ها به احتمال زیاد توسط کشتی های در حال از عبور منطقه به عنوان زباله به دریا ریخته شده اند، چون قدمت آنها کمتر از آن است که با جریان های اقیانوسی از آسیا به آنجا رسیده باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1741

به "جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ای که وسعت آلودگی پلاستیکی در دریاها را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید