جهانپور: هر واکسن کرونا که وارد گردد، توسط وزارت بهداشت خریداری می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر واکسن کرونا از هر مسیری که وارد کشور گردد، توسط وزارت بهداشت خریداری شده و برای تلقیح در اختیار شبکه بهداشت قرار می گیرد و تا رسیدن به واکسیناسیون جمعیت هدف، انجام واکسیناسیون رایگان خواهد بود.

جهانپور: هر واکسن کرونا که وارد گردد، توسط وزارت بهداشت خریداری می گردد

به گزارش ایرنا، کیانوش دنیاپور روز شنبه در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی اضافه نمود: تا به امروز 3 فراخوان برای شرکت های خصوصی و غیردولتی برای واردات واکسن کرونا صادر شده که اگر توان خرید واکسن دارند، اسناد و مدارک خود را ارسال نمایند.

وی ادامه داد: معاملات واکسن در این بازه زمانی معمولا از دولت به دولت صورت می گیرد. هر واکسنی که وارد کشور گردد، توسط وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی خریداری شده و در اختیار شبکه بهداشت برای تلقیح قرار می گیرد.

عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن کرونا

دنیاپور بیان نمود: با عدم تناسب عرضه و تقاضا واکسن های کرونا روبرو و کمبود مواد اولیه روبرو هستیم که منجر به کندی فرآیند فراوری شده است. در حال حاضر در خصوص بعضی واکسن ها چند روز و بعضی چند هفته تاخیر ورود روبرو شدیم. در یک مورد نیز به دلیل احتیاج داخلی یک کشور، دادستانی آن کشور مانع ورود محموله خریداری شده ما شده اند.

وی اضافه نمود: تمام کوشش ها در سطح دنیای و کوواکس و سازمان دنیای بهداشت و سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در جهت تسریع دریافت واکسن های کرونا است.

کمبود واکسن کرونا مشکل دنیای است

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: در افزون بر 200 کشور دنیا، 10 کشور 70 درصد واکسن کرونا را مصرف نموده اند. واکسیناسیون در کشورهایی مثل ما با سرعت محدودی پیش رفته است. معضل کمبود واکسن کرونا دنیای است و سازمان های بین المللی به دنبال برطرف مشکل کمبود واکسن هستند. تمرکز بر توان فراوری داخل و دور اندیشی در این زمینه منجر به این می گردد که در ماه های آینده به تسریع واکسیناسیون امیدوار باشیم و تا خاتمه سال به واکسیناسیون جمعیت هدف برسیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6895

به "جهانپور: هر واکسن کرونا که وارد گردد، توسط وزارت بهداشت خریداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور: هر واکسن کرونا که وارد گردد، توسط وزارت بهداشت خریداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید