خبرنگاران رویترز: بازار اشتغال آمریکا متاثر از کرونا هنوز بهبود نیافته است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی، در ماه جولای (تیرماه) کارفرمایان شرکت های خصوصی آمریکا بسیار کمتر از آن چیزی که انتظار می رفت حاضر به استخدام و جذب نیروی جدید شدند.

خبرنگاران رویترز: بازار اشتغال آمریکا متاثر از کرونا هنوز بهبود نیافته است

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه یک روز قبل از گزارش رسمی وزارت کار آمریکا در امور شرایط کار و اشتغال در این کشور، طی مطلبی نوشت: فرایند بهبود بازار اشتغال در آمریکا آهسته و کند پیش می رود و شرکت های خصوصی از پرداخت وام و حقوق در دوران کرونا خسته شده اند.

طبق گزارش رویترز، آمارها نشان می دهد در ماه جولای به رغم افزایش درخواست های مربوط به دریافت بیمه بیکاری اما رشد و ایجاد شغل در آمریکا به شدت کاهش یافته است.

وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه گزارش رسمی در مورد شرایط اشتغال و استخدام در ماه جولای را منتشر کند.

اورن کلاچکین اقتصاددان ارشد ایالات متحده در نیویورک می گوید: اقتصاد تا زمانی که واکسن یا درمانی برای ویروس کرونا مشخص نشود در معرض خطر رکود واقع شده است.

به گزارش انستیتوی مدیریت تأمین آمریکا (ISM)، درخواست های دریافت بیمه بیکاری در آمریکا برای دو هفته متوالی افزایش یافته است.

عدم بهبود شرایط کار در آمریکا و افزایش شمار بیکاران در این کشور در حالی مطرح می شود که کاخ سفید و کنگره همچنان از دستیابی به توافقی درباره بسته بعدی محرک اقتصادی ناکام مانده اند.

کاخ سفید دموکرات ها را مسوول شکست در دستیابی به توافقی کوتاه مدت درباره مزایای اضافه نموده بر بیمه بیکاری و توقف اخراج ها می داند اما جمهوری خواهان که چند هفته ای را معطل آغاز مذاکرات رسمی درباره بسته محرک بوده اند هنوز در بین خودشان به توافقی نرسیده اند.

الیس گیولد اقتصاد دان رشد موسسه سیاست های اقتصادی آمریکا گفت: وقتی مردم پول ندارند خرج هم نمی کنند و این امر تقاضا برای خرید کالاها وخدمات را کاهش می دهد.

وی افزود: اگر کنگره نتواند مزایای بیکاری را دوباره تامین کند، 5 میلیون شغل دیگر در یک سال از بین خواهد رفت.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز بیش از چهار میلیون و 920 هزار نفر به این ویروس مرگبار مبتلا و 160 هزار و 365 نفر جان خود را از دست داده اند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4972

به "خبرنگاران رویترز: بازار اشتغال آمریکا متاثر از کرونا هنوز بهبود نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویترز: بازار اشتغال آمریکا متاثر از کرونا هنوز بهبود نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید