خبرنگاران مازندران از شرایط قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش پرسینا بلاگ، ساری - خبرنگاران - طبق تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان های مازندران از شرایط کرونایی قرمز خارج شده اند و هیچ منطقه با رنگ بندی قرمز کرونایی در نقشه استان دیده نمی گردد.

خبرنگاران مازندران از شرایط قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش خبرنگاران، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع 22 شهرستان استان مازندران 6 شهرستان در شرایط زرد و 16 شهرستان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند.

براساس این ارزیابی شهرستان های ساری، آمل ، بهشهر و رامسر که تا روز گذشته در شرایط قرمز کرونایی به سر می بردند با تغییر رنگ بندی وارد شرایط نارنجی شدند.

به طور کل هم اکنون شهرستان های آمل ، بابل، ساری، بهشهر ، گلوگاه ، نکا، رامسر، نوشهر، محمودآباد، نور ، فریدونکنار، قائمشهر، تنکابن، چالوس، عباس آباد و جویبار در رنگ بندی کرونایی نارنجی قرار دارند.

همچنین شهرستان های میاندرود، کلاردشت، بابلسر، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و سوادکوه جنوبی در رنگ بندی زرد قرار گرفته اند.

مازندران از هفته دوم فروردین با تغییر رنگ بندی 6 شهرستان به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد. در 11 فروردین شهرستان قائمشهر وارد رنگ بندی نارنجی شد و طی کمتر از 48 ساعت در 13 فروردین رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد.

همزمان چهار شهرستان دیگر استان شامل ساری، آمل، رامسر و گلوگاه با تغییر رنگ بندی بر اساس الگوهای وزارت بهداشت از شرایط زرد به شرایط نارنجی تغییر رنگ دادند.

اما طی فقط پنج روز به دلیل همه گیری بالا و سرعت شیوع ویروس کرونا در استان که بسیاری آن را ناشی از غلبه ویروس جهش یافته و عادی انگاری های نوروزی می دانند، در 18 فروردین رنگ کرونایی 18 شهرستان مازندران قرمز شد و چهار شهرستان باقی مانده نیز وارد شرایط نارنجی شدند که تا روز گذشته یعنی دوشنبه ادامه داشت.

مازندران از نخستین علائم موج چهار کرونا طی کمتر از سه هفته به پیک خود رسید و در 28 فروردین شمار بیماران کووید19 بستری در بیمارستان های استان به یکهزارو 644 نفر افزایش یافت که رشد 270 درصدی را رقم زد.

اما طبق گزارش روز دوشنبه هفته جاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، شمار بیماران کوویدی بستری در بیمارستان های مازندران به یک هزار و 14 نفر رسید که نسبت به پیک موج چهارم کاهش 37 درصدی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7257

به "خبرنگاران مازندران از شرایط قرمز کرونایی خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مازندران از شرایط قرمز کرونایی خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید