خبرنگاران همکاری های کشاورزی بین ایران و صربستان مورد آنالیز نهاده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، بلگراد-خبرنگاران- وزیرکشاورزی، جنگلداری و آبداری صربستان و هیات وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران درباره گسترش همکاری های کشاورزی و دامداری به ویژه گوشت، ذرت و بذر گفت و گو و گفتگو کردند.

خبرنگاران همکاری های کشاورزی بین ایران و صربستان مورد آنالیز نهاده شد

به گزارش خبرنگاران،برانیسلاو ندیموویچ و هیات وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی با تاکید برعلاقمندی دو کشور برای گسترش همکاری در بخش کشاورزی درمورد امکان همکاری در زمینه صادرات ذرت و سایر غلات، گوشت گاو و گوسفند و نیز ارائه بذر از صربستان به بازار ایران گفت و گو کردند.

ندیموویچ در این دیدار با برشمردن ظرفیت ها، پیشرفت ها و مزیت های نسبی صربستان در بخش های کشاورزی و دامی و کوشش هایی که طی سال های اخیر برای احیا و توسعه همکاری های گذشته دو کشور صورت گرفته، آمادگی کشور متبوعش را برای انواع همکاری ها اعم از تجاری و فراوری مشترک ابراز کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت ها با کوشش های مشترک و گفتگو و رایزنی ها بتوانند بستر را برای توسعه بیشتر همکاری ها در عرصه های مختلف کشاورزی هموار کنند.

جواد وفابخش که در صدر هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در سفر به صربستان قرار گرفته است نیز در این دیدار ضمن اشاره به اراده سیاسی مشترک برای حفظ و ارتقای همکاری های چند جانبه، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری و تعاملات دو کشور در حوزه های کشاورزی شامل فراوری و صادرات مشترک بذر، کود، آفت کش و ماشین آلات و آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد.

وی با اشاره به اینکه همکاری های مشترک و مکمل دو کشور به ویژه در عرصه فراوری و صادرات مشترک می تواند در بازار عظیم منطقه عرضه شود، ابراز امیدواری کرد که دولت صربستان حمایت ها و تسهیلات لازم را در این رهگذر بعمل آورد.

همچنین در این نشست هیات ایرانی متشکل از کنندان دولت و شرکت های خصوصی کشورمان پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در زمینه فراوری ماشین آلات کشاورزی و فراوری غذای دام را نیز ارائه داد.

طرفین نیز علاوه بر این گروه از محصولات کشاورزی و دامداری در خصوص امکان صادرات گیاهان دارویی و همکاری های موسسات علمی و دانشگاه ها نیز علاقمندی خود را نشان دادند.

جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سوم اسفند) در صدر هیاتی برای یک سفر یک هفته وارد بلگراد پایتخت صربستان شدند.

وی و همراهان در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد مورد استقبال سناد محمودوویچ قائم مقام وزارت کشاورزی صربستان و رشید حسن پور سفیر کشورمان در این کشور قرار گرفتند.

هدف از سفر هیات وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در طی اقامت یک هفته ای خود در صربستان؛ شناسایی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه و ارتقای همکاری ها و تعاملات دو کشور در حوزه های کشاورزی، دامپروری، جنگلداری و مدیریت آب اعلام شده است.

هیات ایرانی علاوه بر جواد وفابخش شامل احمد اصغر زاده عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور، محسن سلامی معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و علیمراد سرافرازی رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت کشاورزی است.

جمهوری اسلامی ایران و صربستان در حوزه های مختلف از جمله در بخش های کشاورزی، صنایع، معادن، ساختمان سازی، انرژی، پتروشیمی، أمور فرهنگی و هنری، ورزش و گردشگری از ظرفیت های خوبی برای افزایش همکاری ها برخوردار هستند و مقامات دو کشور بر علاقمندی جهت گسترش همکارهای دو جانبه تاکید دارند.

ایران و صربستان در حوزه کشاورزی در زمینه بذر همکاری بسیار خوبی دارند و مجلس این کشور با تصویب موافقت نامه همکاری های جمهوری صربستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی به ظرفیت های این همکاری واقف است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6917

به "خبرنگاران همکاری های کشاورزی بین ایران و صربستان مورد آنالیز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری های کشاورزی بین ایران و صربستان مورد آنالیز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید