خبرنگاران وصول درآمد در خراسان رضوی چهار درصد افزایش یافت

به گزارش پرسینا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وصول درآمدهای عمومی استان از ابتدا تا سرانجام بهمن ماه امسال نسبت به درآمد مصوب، چهار درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران وصول درآمد در خراسان رضوی چهار درصد افزایش یافت

دکتر حسین امیررحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: درآمد مصوب استان در سال جاری 56 هزار و 739 میلیارد ریال در قانون بودجه معین شده است.

وی با بیان اینکه سهم وصولی درآمد برای 11 ماه 52 هزار و 11 میلیارد ریال است، ادامه داد: طبق اقدامات اجرا شده تا سرانجام بهمن ماه معادل 54 هزار 99 میلیارد ریال از درآمدهای عمومی استان وصول شده که چهار درصد از رقم مصوب بیشتر است.

مدیرکل امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: این میزان وصول درآمد نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه نمود : این درآمدها از محل درآمدهای اقتصادیاتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، خدمات، فروش کالا، جرائم، خسارات و درآمدهای متفرقه می باشد.

درآمد دولت شامل وجوهات اقتصادیاتی و غیراقتصادیاتی است. درآمدهای غیراقتصادیاتی به درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می شود که دستگاههای دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می شود.

برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون از مصادیق درآمدهای غیراقتصادیاتی هستند.

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی شامل 106 دستگاه اجرایی با 152 هزار کارمند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6778

به "خبرنگاران وصول درآمد در خراسان رضوی چهار درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وصول درآمد در خراسان رضوی چهار درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید