خبرنگاران چالش دانش آموزان 830 نقطه فارس در دسترسی به کلاس مجازی

به گزارش پرسینا بلاگ، شیراز-خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه به خاطر کمبود زیرساخت ها، در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در نقاط مختلف این استان مشکلاتی وجود دارد، گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی در این زمینه، 830 نقطه فارس از اینترنت بی بهره هستند، 500 نقطه به آنتن تلویزیون دسترسی ندارند و 200 نقطه نیز از رادیو بی بهره اند.

خبرنگاران چالش دانش آموزان 830 نقطه فارس در دسترسی به کلاس مجازی

فرهاد اسماعیلی، شنبه با اشاره به آموزش های خودجوش و خلاقانه معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس گفت: در حادثه همه گیری ویروس کرونا، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: با توجه به این کمبودها معلمی که باید 6 یا 8 ساعت در مدرسه تدریس می کرد در ایام کرونا به صورت تمام وقت و از صبح تا شب به ارائه آموزش مجازی پرداخته است.

وی اضافه کرد: همچنین معلمانی هستند که در سخت ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری آموزش را ادامه می دهند و از هیچ یاریی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اشاره کرد و بیان داشت: این شبکه صرفاً برای بحران کرونا طراحی نشده بلکه بستری است برای ارائه فعالیت های آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به عنوان ابزاری برای امور آموزشی استفاده خواهد شد.

امتحانات پایه های نهم و دوازدهم حضوری است

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در برگزاری امتحانات خاتمه سال تحصیلی، مهمترین اولویت، سلامت دانش آموزان است و بر همین اساس تنها آزمون پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان مقاطع پایه های نهم و دوازدهم، برای امتحانات حضوری اجازه مهمان شدن در دبیرستان های نزدیک محل سکونت خود را دارند.

به گفته اسماعیلی، همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

وی، با اشاره به افزایش 25درصدی حوزه های برگزاری امتحانات حضوری برای پایه های نهم و دوازدهم اضافه کرد: طراحی سوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری است اما پایه نهم به صورت مدرسه ای است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز فعالیت مدارس به مدت یک ماه، گفت: در این مدت کادر آموزشی در مدارس حضور دارند اما حضور دانش آموزان اجباری و الزامی نیست و صرفا مدارس برای رفع اشکالات و پرسش های درسی فعالیت می کنند.

او بیان نمود: ایاب و ذهاب دانش آموزان نیز به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی برعهده والدین است.

امتحانات از 80 درصد محتوای کتاب گرفته می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از هفدهم خرداد 99 آغاز می شود، گفت: در امتحانات نهایی، فقط پاسخگویی به 80 درصد از محتوای کتاب که تا اسفندماه 98 به صورت حضوری تدریس شده، ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به سوالاتی که از 20 درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده، اختیاری و یاریی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اعلام نمرات دانش آموزان در پایه های غیر از نهم و دوازدهم نیز بستگی به نظر معلمان دارد که با لحاظ کردن شرایط دانش آموزان و نحوه بهره گیری آنها از آموزش های مجازی لحاظ می شود.

به گفته اسماعیلی، بازگشایی مدارس در مهرماه 99 با اعلام وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا صورت می گیرد.

شهریه مدارس غیردولتی باید کامل پرداخت شود

وی، همچنین در باره میزان شهریه مدارس غیر دولتی هم بیان نمود: میزان شهریه مدارس غیردولتی با توجه به نوع و درجه مدرسه کاملا مشخص است و طبق قانون، اولیا هنگام ثبت نام باید با توافق مدرسه این مبلغ را پرداخت کنند، البته ممکن است به صورت قسطی هم برای پرداخت توافق کرده باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر پیش ثبت نام انجام می شود اگر اولیا مایل به تحصیل فرزندانشان در این مدارس نباشند، می توانند وجه پرداختی خود را تحویل بگیرند.

اسماعیلی در مورد شرایط شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری گفت: چون تعطیلی مدارس بعد از دی ماه 98 بوده است، والدین باید شهریه مصوب مدارس غیر دولتی را به طور کامل پرداخت کنند و مدرسه نیز موظف است حقوق معلمان را به طور کامل پرداخت کند اما هزینه برنامه های ورزشی و اردویی که جدای از شهریه ثبت نام مدارس غیر دولتی است، باید به خانواده ها بازگردانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین درباره هزینه سرویس مدارس گفت: تاروز دوم اسفند 98 سرویس ها 65 درصد کارشان را انجام داده اند و 35 درصد باقی مانده است که این مساله در کارگروه ماده 18 با حضور کننده اولیای دانش آموزان مطرح و بر اساس آن مقرر شده است، قسط سوم پرداخت نشود البته با توجه به اینکه در شرایط فعلی باید به یکدیگر یاری برسانیم، کنندگان اولیای دانش آموزان پذیرفتند نیمی از این 35درصد انجام نشده را پرداخت کنند و مابقی مبالغ پرداختی نیز به خانواده ها مسترد شود.در پی شیوع کرونا، مدارس از دوم اسفندماه 98 تعطیل شد و آموزش ها به صورت مجازی ادامه یافت.

مدارس به دلیل شیوع کرونا از دوم اسفند 98 تعطیل شد اما آموزش ها به صورت مجازی ادامه یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4477

به "خبرنگاران چالش دانش آموزان 830 نقطه فارس در دسترسی به کلاس مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چالش دانش آموزان 830 نقطه فارس در دسترسی به کلاس مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید