دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است ، شهروندان: بعضی بنگاه ها خوستار پرداخت هزینه می شوند

به گزارش پرسینا بلاگ، نایب رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به مصوبه پرداخت تسهیلات به مستاجران، گفت: مستاجرانی که کد رهگیری ندارند می توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه های معاملات ملکی مراجعه و کد رهگیری را دریافت نمایند.

دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است ، شهروندان: بعضی بنگاه ها خوستار پرداخت هزینه می شوند

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران چند روز پیش گفت: تمامی مستاجران می توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه های معاملات ملکی مراجعه نمایند و کد رهگیری را دریافت نمایند. بنگاه های املاک نیز موظف هستند بدون اخذ هیچ مبلغی این گواهی را روی قراردادهای قدیمی که بدون کد رهگیری بسته اند بگیرند و مستاجران بتوانند با ارائه این کد از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

وی شرح داد: اگر مالک و مستاجری بین خود قرارداد رهن یا اجاره را نوشته اند باید برای دولت احراز گردد که این قرارداد صوری نیست و در یکی از بنگاه های املاکی مراجعه گردد و کد رهگیری اخذ گردد.

عقبایی افزود: مشاوران املاک براساس قوانین صنفی موظف هستند برای تمامی معاملات مسکن اعم از فروش، اجاره، رهن از باغچه تا ویلا از آپارتمان تا سوله کد رهگیری دریافت نمایند و مستاجران و خریداران باید از بنگاه های املاکی این مطالبه را داشته باشند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: اگر واسطه های ملی این کد را دریافت ننمایند تخلف صنفی انجام داده اند و مردم باید این گزارش را به اتحادیه املاک تهران ارائه دهند.

به گفته عقبایی دریافت کد رهگیری در تمام معاملات مسکن الزامی است و حتی اگر موجر یا خریدار تمایلی به دریافت این گواهی ندارد، مشاوران املاک باید مقاومت نموده و کد رهگیری را بدون اخذ وجهی دریافت نمایند.

در حالی که نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید می نماید که بنگاه ها نباید مبلغی در این زمینه از مردم دریافت نمایند اما بعضی شهروندان از دریافت مبلغ توسط بنگاه ها گلایه دارند و تاکید می نمایند شرط بنگاه ها پرداخت مبالغی است که بنگاه به بنگاه نیز متفاوت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4471

به "دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است ، شهروندان: بعضی بنگاه ها خوستار پرداخت هزینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن رایگان است ، شهروندان: بعضی بنگاه ها خوستار پرداخت هزینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید