رادیو نمایش ، روایت یک قصه قجری در سریال رادیویی آوای شهر

به گزارش پرسینا بلاگ، داستان نمایش جدید رادیویی آوای شهر که این روزها از رادیو نمایش پخش می شود به ماجرای تاریخی خشکسالی و قحطی نان در تهران دوره ناصرالدین شاه و تجمع اعتراضی زنان در این خصوص می پردازد.

رادیو نمایش ، روایت یک قصه قجری در سریال رادیویی آوای شهر

به گزارش ایسنا، ژاله محمدعلی، تهیه کننده سریال رادیویی (آوای شهر) ضمن اعلام این مطلب افزود: تهیه کنندگی این سریال رادیویی، کار نسبتأ سختی بود چرا که به لحاظ تاریخی به برهه خاصی پرداخته بود و این مساله زمان تولید نمایش را افزایش داد تاجایی که در ویرایش متن و محتوای آن طوری انتخاب کردم که به اصل داستان لطمه وارد نشود.

تهیه کننده باسابقه رادیو نمایش ادامه داد: سختی تهیه کنندگی این سریال در انتخاب موسیقی هم وجود داشت؛ چون باید تصنیف های دوران قاجار را که مجددا اجرا شده انتخاب می کردم و این انتخاب را کاملا با آن دوران تاریخی تطبیق دادم تا برای مخاطب باورپذیر باشد.

محمدعلی درباره تهیه کنندگی تخصصی حوزه نمایش رادیویی گفت: تهیه کنندگی دیجیتال نمایش رادیویی باعث می شود زمان کمتری هنگام ضبط صرف شود اما از طرف دیگر زمانی که تهیه کننده برای تهیه و انتخاب موسیقی می گذارد، زمان بیشتری است؛ درواقع این به نوعی خلوت تهیه کننده با اثر است تا آن را به بهترین شکل ممکن برای پخش ارائه دهد.

تهیه کننده رادیو نمایش در خاتمه گفت: در روند تولید نمایش رادیویی، تهیه کننده باید به موسیقی، افکت و فضاسازی و تعامل با همکاران کارگردان، بازیگر، افکتور و صدابردار آشنا باشد و این موجب می شود تا بتواند فضای نمایش را به درستی درک کرده تا آنچه را که مورد نظر نویسنده بوده است برای مخاطبین رادیو، باورپذیر سازد.

این روزها سریال رادیویی (آوای شهر) به تهیه کنندگی: ژاله محمدعلی، کارگردانی: مینو جبارزاده، گویندگی: میرطاهر مظلومی، صدابرداری: علی اکبر طاهری، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی : صفا آقاجانی، مجید حمزه، شیوا رفیعیان، ماندانا محسنی، نورالدین جوادیان، بهادر ابراهیمی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، هر شب ساعت 22:30 از رادیو نمایش پخش می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1559

به "رادیو نمایش ، روایت یک قصه قجری در سریال رادیویی آوای شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو نمایش ، روایت یک قصه قجری در سریال رادیویی آوای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید