راه اندازی سامانه نظرسنجی کارکنان دستگاه های اجرایی

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر ارتباطات تاکید نمود که راه اندازی سامانه پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی، منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.

راه اندازی سامانه نظرسنجی کارکنان دستگاه های اجرایی
جلسه آنالیز پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و میثم لطیفی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و جمعی از معاونان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

پس از ارائه گزارش اندازه پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت به وسیله محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات با تقدیر از پیشرفت های اجرا شده با تأکید بر ضرورت راه اندازی هرچه سریع تر این سامانه گفت: راه اندازی سامانه ای برای پایش رضایت از خدمات و کارکنان دستگاه های اجرایی منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.

وی اضافه نمود: این سامانه و اعلام عمومی بازخوردها، اعم از رضایت و یا نارضایتی از خدمت و یا کارمند باید در ارزیابی های دستگاه های اجرایی و یا کارکنان اثربخش گردد و با تنبیه و یا تشویق، رضایت مندی مردم از دستگاه های اجرایی را افزایش داد.

زارع پور فرهنگ سازی و برنامه سازی های رسانه ای با یاری صداوسیما را یک اقدام مهم برای همه گیری این سامانه و جلب مشارکت مردم در ارزیابی ها از خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرایی دانست.

وزیر ارتباطات بعلاوه بر ضرورت اطلاع رسانی عمومی نتایج ارزیابی ها و نظرسنجی ها تأکید کرد تا به گفته او مردم مشاهده نمایند مشارکت آن ها در ارزیابی های خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرایی تشریفاتی نیست.

زارع پور، شناسایی ظرفیت های موجود برای تسریع در تکمیل راه اندازی این سامانه و بعلاوه شناسایی موانع در سطوح ملی، استانی و بعلاوه دستگاهی و کنار زدن آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن برای راه اندازی رسمی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور را مورد توجه قرار داد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه بر ضرورت فرهنگ سازی به منظور جلب مشارکت مردم در این سامانه تأکید کرد و خواهان طراحی مسیرهای متعدد با هدف امکان ارائه نظرات مردم از خدمات و دستگاه های اجرایی شد.

لطیفی بعلاوه بر اهمیت وجود داشبورد مدیریتی به منظور دریافت گزارش های لحظه ای از نتایج نظرسنجی ها و ارزیابی ها تأکید کرد.

در خاتمه این جلسه مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور، ظرف مدت کوتاهی ضمن احصا ظرفیت ها و موانع پیش رو، سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت که قبلا به صورت آزمایشی بکارگرفته شده بود، به صورت پایلوت در یک استان و یا یک دستگاه اجرایی با گستره ملی، در قالب تکمیل تری ارائه گردد. در پایلوت راه اندازی شده، یک بارکد دو بعدی مختص هر خدمت برای هر کارمند ارائه می گردد تا مراجعه نمایندگان به راحتی بتوانند نسبت به ارایه نظر خود در خصوص آن اقدام نمایند.

بنابراین گزارش، در راستای اجرای دستور رئیس جمهوری مبنی بر راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور و پیرو مفاد جلسه شورای عالی اداری به منظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت گیرندگان و ارزیابی کیفیت ارائه خدمات به وسیله کارکنان دستگاه های اجرایی، وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی متولی راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرایی کشور شده اند.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8169

به "راه اندازی سامانه نظرسنجی کارکنان دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه نظرسنجی کارکنان دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید