روسیه سفیر آمریکا در مسکو را به وزارت خارجه احضار کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تامیز آو مسکو، پس از اتخاذ مواضع مداخله جویانه آمریکا در اعتراضات اخیر روسیه و حمایت آشکار واشنگتن از تجمعات غیرقانونی در این کشور، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد.

روسیه سفیر آمریکا در مسکو را به وزارت خارجه احضار کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس اعلام این روزنامه، وزارت امور خارجه روسیه در مورد حمایت آمریکا از این تظاهرات شدیداً به سفیر واشنگتن اعتراض نموده است.

وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفته است که اقدام سفیر واشنگتن در مسکو در انتشار راستا تظاهرات، دخالت آشکار در امور داخلی روسیه است.

به دنبال فراخوان مخالفان غرب گرای دولت روسیه برای اعتراض به بازداشت و حبس الکسی ناوالنی سرنموده اپوزوسیون دولت، هزاران نفر در چند شهر روسیه به برپایی تظاهرات اقدام کردند.

معترضان با حضور در خیابان های مسکو و چند شهر دیگر روسیه خواهان آزادی الکسی ناوالنی شدند.

در حالی که وزارت کشور روسیه پیشتر با انتشار بیانیه ای تأکید نموده بود که تجمعات مذکور غیرقانونی هستند؛ اما بعضی از تجمع کنندگان به دنبال به خشونت کشاندن آن نیز بودند که پلیس روسیه در صدد متفرق کردن آنها برآمد.

این در حالیست که سفارت آمریکا در مسکو به بهانه هشدار پیرامون عدم تردد شهروندان آمریکایی، به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روسیه پرداخته بود.

وزارت خارجه روسیه پیشتر در واکنش به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در این کشور از سوی سفارت آمریکا در مسکو با صدور بیانیه ای بیان کرد: انتشار چنین داده های جامعی، فراتر از نگرانی درباره شهروندان آمریکایی ساکن روسیه است. تمام این ها با ارائه دستورالعمل های تحریک آمیز برای برانگیختن اعتراضات در کشورهایی که حکومتشان دلخواه واشنگتن نیست، مطابقت دارد.

لازم به ذکر است که ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه شرمتیوو مسکو بازداشت شد.

وی از دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6417

به "روسیه سفیر آمریکا در مسکو را به وزارت خارجه احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سفیر آمریکا در مسکو را به وزارت خارجه احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید