سبقت اقتصاد چین از آمریکا در سال 2028

به گزارش پرسینا بلاگ، کارشناسان مرکز تحقیقات بازرگانی و مالی انگلیس اعلام کردند که چین در سال 2028 با پشت سر گذاشتن آمریکا به عظیم ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.

سبقت اقتصاد چین از آمریکا در سال 2028

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، کارشناسان مرکز تحقیقات بازرگانی و مالی انگلیس اعلام کردند که انتظار می رود، چین 5 زودتر از آن چیزی که انتظار می رفت با پشت سر گذاشتن آمریکا به عظیم ترین اقتصاد دنیا بدل گردد.

بنا به اعلام کارشناسان، این موسسه انگلیسی بهبود سریع اوضاع مالی چین پس از شیوع کرونا باعث خواهد شد که این کشور در سال 2020 رشد 2 درصدی را تجربه کند و این در حالی است که آمریکا برای سال جاری رشد منفی 5 درصدی را تجربه خواهد نمود؛ بنابراین انتظار می رود عظیمی اقتصاد چین در صورتی که دلار مبنا قرار گیرد، برای سال جاری فاصله خود را با آمریکا کاهش دهد.

در عین حال گزارش مرکز مذکور می گوید که انتظار می رود چین در سال 2028 از آمریکا سبقت گرفته و به عظیم ترین اقتصاد دنیا بدل گردد.

این مرکز همچنین پیش بینی نموده که فراوری ناخالص داخلی دنیا برای سال جاری رشد منفی 4.4 درصدی خواهد داشت که بیشترین افت رشد اقتصاد دنیای از جنگ دنیای دوم تا به امروز به شمار می رود.

داگلاس مک ویلیامز، معاون مدیرکل موسسه تحقیقات بازرگانی و مالی انگلیس می گوید: مهم ترین نکته در این پیش بینی رشد مالی چین است. ما انتظار داریم که طی 5 سال آینده و تا سال 2025 چین شاهد افزایش درآمد باشد و پیش بینی می کنیم که این کشور 5 سال زودتر از آن چیزی که سال گذشته انتظار می رفت آمریکا را به عنوان عظیم ترین اقتصاد دنیای پشت سر گذاشته و صندلی نخست را از آن خود کند.

سهم چین از فراوری ناخالص داخلی در دنیا از 3.6 درصد در سال 2000 حالا به 17.8 درصد در سال 2019 رسیده و همچنان افزایش خواهد یافت. این کشور در سال 2023 به جمع کشور های با درآمد بالا خواهد پیوست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6239

به "سبقت اقتصاد چین از آمریکا در سال 2028" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبقت اقتصاد چین از آمریکا در سال 2028"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید