شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 58 هزار نفر رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، طی 24 ساعت گذشته در روسیه بیش از 5 هزار مورد جدید عفونت کرونا ثبت شده تا شمار مبتلایان به 58 هزار نفر برسد، در مجموع تعداد بیماران بهبود یافته نزدیک به 4500 نفر و قربانیان کرونا هم 513 نفر است.

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 58 هزار نفر رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز، چهارشنبه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته به 5 هزار و 52 نفر افزایش یافته و در حال حاضر در همه مناطق فدرال روسیه به 57 هزار و 999 نفر رسیده است. در عین حال 4 هزار و 420 نفر بهبود یافته و متاسفانه 513 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این اطلاعات، در روسیه ، در مجموع ، 57 هزار و 999 مورد (9.9 درصد) آلودگی به ویروس کرونا در تمامی 85 منطقه این کشور ثبت شده است. طی یک روز گذشته ، 547 نفر بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند که تعداد آنها کل دوره شیوع این بیماری به 4 هزار و 420 نفر رسیده است. در عین حال 57 بیمار مبتلا به کرونا هم طی 24 ساعت گذشته درگذشتند و بدین ترتیب در کل دوره ، 513 نفر در روسیه جان باختند.

این ستاد در عین حال یادآور شد که از بین مبتلایان جدید ، 2 هزار و 275 نفر (یعنی 3.43 درصد این فراد) هیچگونه علائم بالینی از عفونت ندارند.

ضمن اینکه 2 هزار و 548 مورد جدید عفونت کرونا در مسکو مشاهده شده که در مجموع تعداد افراد الوده به ویروس کرونا در در پایتخت به 31 هزار و 981 نفر افزایش داشته است.

تعداد افراد بهبود یافته هم در شهر مسکو از دیگر مناطق بیشتر بوده و تنها طی روز گذشته 210 بیمار مرخص شد ند ، 47 نفر در شهر سن پترزبورگ ، 24 نفر در منطقه مورمانسکی و 21 نفر هم در منطقه نیژنی نوگوراد بودند.

در میان قربانیان بیماری کرونا هم طی 24 ساعت گذشته، 28 مورد در مسکو ، 7 مورد در منطقه مسکو ، 3 مورد در منطقه کراسنودارسک و 2 مورد نیز در هریک از مناطق سن پترزبورگ و اینگوشتیا ثبت شده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه میخائیل موراشکو وزیر بهداشت این کشور را موظف نموده است تا ثبت واکسن ضد کرونا و واردات تجهیزات برای فراوری داروی لازم برای این بیماری را تسریع بخشد. دستور پوتین لزوم اختصاص بودجه و منابع اضافی لازم برای شروع فراوری واکسن کرونا را هم شامل می گردد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به وزارت دفاع دستور داده تا پیشنهادهایی برای استفاده از نیروهای ویژه و تجهیزات نیروهای مسلح برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ارائه دهد.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه هم از شروع به کار 20 گروه پزشکی این وزارتخانه در کلینیک های درمانی شهر مسکو و آمادگی 45 گروه دیگر برای انجام وظیفه در این رابطه خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4230

به "شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 58 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 58 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید