شناسایی تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده خوزستان

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شناسایی تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده، بر لزوم تامین اقلام معیشتی ضروری ساکنان این منطقه ها تاکید نمود.

شناسایی تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده خوزستان

علی خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه امدادرسانی به زلزله زدگان را بر عهده دارد که در این راستا اقدام شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: طبیعتا به علت عشایری بودن بعضی از اهالی و برگشت آن ها از منطقه ها ییلاقی، هنوز تعدادی از اهالی هم در این منطقه ساکن نشده اند. بنابراین زمانی برای لکه گیری در نظر گرفته شده و با هماهنگی دهیاران، شوراها و بخشداری ها کار آنالیز در حال اجرا است.

خدادادی بیان نمود: با توجه به کم برخوردار بودن منطقه، از گذشته به توانمندسازی و محرومیت زدایی این منطقه ها توجه داشته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش خانه های هلال در زمان وقوع بحران ها و توامندسازی مردم با آموزش، گفت: در نظر داریم علاوه بر یاری خیرین در زمینه توانمندسازی و محرومیت زدایی، از نقش خانه های هلال در توزیع عادلانه و دقیق اقلام بین احتیاجمندان هم بهره ببریم که در این راستا باید خانه های هلال توسعه یابند.

وی مطرح کرد: تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده خوزستان شناسایی شده است و باید برنامه ریزی مناسب برای رسیدگی به این منطقه ها به وسیله خیرین و نهادهای مختلف انجام گردد تا شاهد موازی کاری نباشیم. از طرف دیگر احتیاجهای کوتاه مدت این افراد از جمله اقلام بهداشتی، بسته های معیشتی و نفت مورد احتیاج وسایل گرمایشی هم باید تامین گردد. با توجه به تخریب آغل های احشام هم باید نگاه ویژه ای به تامین علوفه دام و بازسازی آغل ها گردد.

خدادادی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر با تسهیل گری، زمینه حضور گروه های جهادی و مجموعه های دیگر و راهنمایی خیرین را برای انسجام و هماهنگی بیشتر در قالب قرارگاهی که تحت عنوان قرارگاه شهید حسین پور شکل گرفته است، انجام می دهد.

وی بیان نمود: نتیجه بخش بودن این نظام بندی قطعا در آینده در بازسازی مسکن و راهنمایی خیرین در این خصوص تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عدم پوشش آنتن دهی، شرایط آب شرب بهداشتی و شرایط مسیرها و تردد در منطقه ها زلزله زده، از جمله مسائل این منطقه ها است. با توجه به فقدان سرپناه مناسب و پیش رو بودن سرما، پس لرزه ها می تواند تهدید جدی برای ساکنان این منطقه ها به ویژه افراد آسیب پذیر باشد.

وی توضیح داد: احتمال بارندگی و سیلاب ها را هم باید مورد توجه قرار دهیم تا اهالی در مکان ایمن اسکان یابند و در آینده هم تلفات جانی نداشته باشیم.

خدادادی اضافه کرد: اجرای طرح های اشتغال زایی مانند ایجاد اقامت گاه های گردشگری در منطقه ها گردشگری تخریب شده مانند سوسن و شیمبار، در اشتغال زایی مردم این منطقه بسیار تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7854

به "شناسایی تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی تهدیدهای پیش رو در منطقه ها زلزله زده خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید