شهرهای رنگارنگ دنیا ، خشنود ترین منطقه ها دنیا

به گزارش پرسینا بلاگ، معماری و سازه های ساختمانی در شهر های مختلف جهان جزو جاذبه های توریستی محسوب میشوند.

شهرهای رنگارنگ دنیا ، خشنود ترین منطقه ها دنیا

حال آنکه در بعضی از کشور های جهان شهر هایی وجود دارند با ساختمان های رنگی که معروفیت خاصی در صنعت جهانگردی پیدا نموده اند .

جالب است که بدانیم در سال 2000 زمانی که (ادی راما) شهردار تیرانا در آلبانیا شد. کمپین رنگ کردن ساختمان های شهر را بعد از کمونیست راه اندازی کرد . آپارتمان ها و ساختمان های عمومی با رنگ های تند رنگ آمیزی شد و شهر به مرکزی از رنگ های صورتی سبز ابی و قرمز تبدیل شد.حال اگر در تمامی نقاط جهان شهرهایی با رنگ های متفاوت وجود دارند که هر ساله مقدار بالایی گردشگر را به خود جذب مینمایند .در این مقاله به رنگی ترین شهرهای جهان سفر می کنیم با خبرنگاران همراه باشید.

1- نیهاون Nyhavn

این شهر آرام در همسایگی بندر کپنهاگ در دانمارک واقع شده. منطقه ای مشهور به داشتن مردمی خونگرم و مقدار بالایی از گردشگران تورمسافرتی است . وجود رستوران ها و کافه های معدد و معروف در سراسر شهر به شما این امکان را می دهد که در طی شبانه روز از قدم زدن در کنار بندرگاه و تماشا ساختمان های رنگی آن لذتی دو چندان ببرید. اگر در قالب تورمسافرتی به این شهر زیبا سفر کردید حتما از ساختمان شماره 9 یکی از قدیمی ترین سازه های شهر در سال 1681 بازدید کنید. هانس کریستین اندرسن نویستنده مشهور دانمارکی نیز چند سال در ساختمان شماره 18 زندگی مینموده . بازدید از این ساختمان خالی از لطف نمیباشد .

2- مانارولا Manarola

مانارولا یکی از قدیمی ترین روستاها در شهر Cinque Terre واقع در ریویرای ایتالیا میباشد . این روستای زیبا با خانه های رنگی کوچک خود بر روی دامنه کوهی در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است ومنظره ای شگفت انگیز را به گردشگران تور یک روزه ای که به منطقه سفر می نمایند ارائه می دهد. می توانید با قدم زدن در کوچه های مارپیچ این روستا عطر قهوه غلیط اسپرسو را استشمام کنید . کافه های معروف این روستا از دیگر جذابیت های سفر شما خواهند بود.

3-جوداپور

در وسط بیابان تار در کشور هندوستان شهر زیبای جوداپور خودنمایی میکند . این شهر باستانی مملو از قلعه ها، کاخ ها و معابد است . از آنجا که تمامی خانه ها و ساختمان ها در این شهر سفید و آبی رنگ هستند با جذابیتی خاص در طول تورمسافرتی خود به این شهر روبه رو می شوید . نمای این شهر از دور بسیار زیبا و تماشای است بنابراین موقعیت مناسبی برای عکاسی را در اختیار خواهید داشت.

4-پوندا Punda

پوندا منطقه ای در ویلمستاد Willemstad شهر مرکزیی کوراسائو که در قسمت جنوبی ساحل جزیزه واقع شده است. معماران استعماری هلندی با رنگ آمیزی زیبای ساختمان های این ناحیه از شهر تصمیم در ایجاد فضایی متفاوت و زیبا گرفتند. پوندا به عنوان منطقه ای بازرگانی مرکزیت دولت هلند را در خود جای داده بود این منطقه به عنوان قدیمی ترین ناحیه در ویلمستاد شناخته می گردد که در سال 1634 بنیان گذاری و احداث شد. رنگ های تند و روشن به کار گرفته شده در رنگامیزی ساختمان ها در پوندا یکی از علل جذب گردشگر و گردشگران تورمسافرتی یک روزه به این منطقه است.

5- پلورینهو Pelourinho

السالوادور مرکز استان باهیا در برزیل است. پلورینهوبه عنوان بخشی تاریخی از این شهر به علت بهره مندی به سازه های تاریخی متعلق به قرن هفدهم و نوزدهم میلادی معروف است. این بناها به وسیله معماران استعماری پرتغالی احداث شدند و معروفیت خاصی بین گردشگران تورمسافرتی برزیل بدست آورده اند. اگر قصد بازید از این شهر تاریخی با ساختمان های رنگی آن را دارید حتما به کلیسای جامع السالوادور هم سری بزنید و از قدم زدن در کوچه های مارپیچی این شهر زیبا و آرام لذت ببرید .

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8200

به "شهرهای رنگارنگ دنیا ، خشنود ترین منطقه ها دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای رنگارنگ دنیا ، خشنود ترین منطقه ها دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید