طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی با گوشت یا مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش پرسینا بلاگ، گل کلم یکی از اعضای بسیار مفید و پر خاصیت خانواده کلم هاست. علاوه بر تهیه انواع ترشی، سوپ، خوراک، تهیه گل کلم به شکل سوخاری و آب پز یا در فر، خورش گل کلم هم یکی از طرز تهیه های خوشمزه این گیاه لذیذ است. گلم کلم سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های تنفسی آنفولانزا، سرماخوردگی و ویروس کرونا کووید 19 است. برای درست کردن خورشت گل کلم می توانید از گوشت یا مرغ، بوقلمون و حتی سویا بهره ببرید و یک خورش لذیذ با پلو داشته باشید. طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه با گوشت یا مرغ را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی با گوشت یا مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای 6 نفر

گوشت گوسفند: 300 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

گل کلم: 300 گرم

گوجه فرنگی پوره شده: 4 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه و نمک: به مقدار دلخواه

نعنا و جعفری تازه و ساطوری خرد شده: 4 قاشق غذاخوری

زعفران دم نموده غلیظ: 1 قاشق چایخوری

غوره: 4 قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه

برای درست کردن خورش گل کلم خوشمزه و مقوی ابتدا باید پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک گردد. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید. کمی که رنگ گوشت عوض شد ادویه ها را اضافه کنید و با گوشت تفت دهید تا طعم خامی آن ها گرفته گردد.

سپس گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید. صبر کنید آب گوجه فرنگی ها کشیده گردد و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و باز هم تفت دهید. وقتی رب سرخ شد سبزیجات ساطوری خرد شده را اضافه دهید و همراه با سایر مواد به مدت 5 دقیقه سرخ کنید.

به این مقدار مواد حدود 3 لیوان فرانسوی دسته دار آب جوش اضافه کنید. اجازه بدهید خورش روی شعله ملایم گاز جا بیفتد و گوشت بپزد. بعد از پخته شدن گوشت نمک خورش گل کلم را اندازه کنید و زعفران را هم به آن اضافه کنید.

در این فاصله گل کلم های خرد شده را در مقداری روغن جداگانه تفت دهید. در 30 دقیقه پایانی پخت خورش گل کلم سرخ شده و در صورت تمایل غوره را اضافه کنید (غوره اختیاری است اما طعم خورش را حسابی خوشمزه می نماید.) صبر کنید خورش گل کلم حسابی جا بیفتد.

برای این خورش که یکی از انواع خورش مجلسی است می توانید از سیب زمینی سرخ نموده و یا بادمجان سرخ نموده هم بهره ببرید و خورش را با پلو زعفرانی سرو کنید. یک نکته دیگر درست کردن خورش گل کلم با لپه است که در صورت دلخواه می توانید برای این مقدار مواد یک مشت لپه را جداگانه بپزید و وقتی نیم پز شد در اواسط پخت خورش به آن بهره ببرید. اضافه کردن لوبیا سفید یا لوبیا چیتی هم به خورش گل کلم اختیاری و سلیقه ای است.

به جای رب و گوجه فرنگی می توانید خورش گل کلم را با رب انار درست کنید. اگر خورش گل کلم را با سبزیجات دوست ندارید آن ها را از خورش حذف کنید. بعضی هم خورش گل کلم را با سبزی اسفناج درست می نمایند. خورش گل کلم را به همین ترتیب با گوشت چرخنموده، گوشت قلقلی و انواع گوشت مرغ یا بوقلمون و یا به صورت گیاهی با سویا هم می توانید درست کنید.

0 0 vote

Article Rating

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5239

به "طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی با گوشت یا مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی با گوشت یا مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید