عرضه هزار رقم گل داوودی در نمایشگاه محلات

به گزارش پرسینا بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، عرضه هزار رقم گل داوودی در نمایشگاه محلات صورت گرفت.

عرضه هزار رقم گل داوودی در نمایشگاه محلات

محمدرضا شفیعی اظهار کرد: 68 رقم تازه گل داوودی به این دوره از نمایشگاه افزوده و 26 رقم حذف شده است.

مسئول پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات شرح داد: ارقام حذفی براساس ارزیابی های هر ساله پروتکل های جهانی و معاهده UPOV انجام می گردد و در هر سال ارقام نامطلوب کاهش می یابند.

شفیعی گفت: بیست و یکمین دوره نمایشگاه گلهای داوودی در مساحت 2500 مترمربع برگزار گردید.

او هدف از برپایی نمایشگاه تخصصی گلهای داوودی را تبیین اهمیت گردشگری گل، توسعه آثار مثبت در تجاری سازی ارقام تازه، فراوری انبوه و صادرات مطرح کرد.

مسئول پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات یادآور شد: ایران از نظر منابع ژنتیکی در زمره شش کشور اول جهان است ولی کار به نژادی و معرفی ارقام تازه در زمینه گلهای زینتی در حد مطلوب انجام نشده که برگزاری جشنواره و نمایشگاه تخصصی راهبرد موثری در این خصوص است.

شفیعی ادامه داد: ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات در سال 75 راه اندازی شد و در سال 92 به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی تبدیل شد و در آن گروه های تحقیقاتی در زمینه ژنتیک و به نژادی، فناوری و مدیریت فراوری و فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت گل طرح های پژوهشی را اجرا می نمایند.

براساس آمار اعلام اداره کشاورزی محلات، سابقه گل کاری در این شهرستان به بیش از 70 سال قبل بر میگردد و اکنون 700 واحد فراوری و پرورش گل و گیاهان زینتی در این منطقه فعال است و 30 درصد از مردم آن در صنعت گل اشتغال دارند.

این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و فراوری 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل نموده است.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب فراوری سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه کشور است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8165

به "عرضه هزار رقم گل داوودی در نمایشگاه محلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه هزار رقم گل داوودی در نمایشگاه محلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید