عضو مجلس عراق: عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، صوری است

به گزارش پرسینا بلاگ، به اعتقاد عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق، عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، صوری و در واقع در راستای فرآیند جابه جایی و باز استقرار نیروها است.

عضو مجلس عراق: عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، صوری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق روز شنبه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی القائم در استان الانبار را صوری توصیف کرد.

علیوی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه القائم در غرب عراق یک عقب نشینی صوری است و عقب نشینی واقعی نیست، بلکه یک عملیات جابجایی و بازاستقرار است.

علیوی اضافه نمود: پایگاه القائم بسیار کوچک است و نیروهای آمریکایی که از آنجا عقب نشینی کردند به پایگاه های دیگری از جمله پایگاه همجوار آنجا در عین الاسد عزیمت کردند؛ بنابراین این یک عقب نشینی واقعی نبود و بازاستقرار بود و باید به این قصیه توجه کرد.

نیروهای امنیتی عراق روز پنجشنبه پایگاه نظامی القائم در الانبار را پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از آنجا تحویل گرفتند.

تحسین الخفاجی سخنگوی رسمی عملیات مشترک عراق هم گفت که پس از القائم نیروهای ائتلاف از پایگاه القیاره هم خارج خواهند شد.

بر اساس گزارش ها تصمیم آمریکا برای بر خروج از بعضی پایگاه ها و مراکز نظامی به دلیل این بود که آمریکا از حملات مستمر علیه نظامیان خود بیم دارد و این پایگاه ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده از شاخص های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی برخوردار نیست.

به گفته منابع مطلع احتمال می رود شمار نظامیانی که در آینده از بعضی پایگاه های عراق جابجا و در دیگر پایگاه ها در عراق مستقر شوند به 820 نظامی برسد.

به باور بعضی کارشناسان و رسانه ها، جابجایی نیروهای آمریکایی در عراق می تواند به شیوع ویروس کرونا هم مربوط باشد چرا که عراق از امکانات و زیرساخت های لازم درمانی و بهداشتی برای مقابله با چنین چالشی برخوردار نیست.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3786

به "عضو مجلس عراق: عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، صوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس عراق: عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق، صوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید