شرایط بد آمریکا با شیوع کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، - دکتر آنتونی فاوچی عضو ارشد کارگروه ترامپ برای مقابله با کرونا و مدیر ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) روز یکشنبه نسبت به سرعت شیوع این ویروس در ایالت متحده هشدار داد و گفت که شهروندان آمریکایی هفته بدی پیش رو خواهند داشت.

شرایط بد آمریکا با شیوع کرونا

دکتر فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) و یکی از افراد کلیدی در کار گروه تیم ترامپ برای مقابله با شیوع کرونا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت: ما شاهد افزایش مبتلایان در هفته جاری خواهیم بود و اوضاع بد خواهد شد و ما باید برای آن آماده شویم.

وی اضافه کرد: افزایش شمار مبتلایان تکان دهنده خواهد بود و بی تردید این مسئله بطور قع نگران کننده است و ما باید تنها با آن دست و پنجه نرم کنیم.

فاوچی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا خاطر نشان کرد: ما باید این هفته را هوشیارانه طی کنیم زیرا هفته بدی خواهد بود.

دکتر فاوچی در مورد پایدار ویروس کرونا هشدار داد که اگر این مورد را در سطح جهانی تحت کنترل نگیریم، احتمال زیاد وجود دارد که ویروس به یک بیماری فصلی تبدیل شود.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید آماده باشیم که چون بعید نخواهد بود که این ویروس کاملاً از سیاره ریشه کن شود زیرا ممکن است با ورود به فصل بعد شاهد آغاز شیوع مجدد آن باشیم.

دکتر فاوچی گفت: دولت فدرال در حال انجام اقدامات آمادگی مانند تولید واکسن و انجام آزمایشات بالینی برای داروهای درمانی است.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا با تاکید بر مرگبار بودن ویروس کووید 19 گفت: برخی ایالت ها با پرهیز از اعلام قوانین سراسری قرنطینه خانگی جان مردم را در خطر خواهند انداخت.

مقام های آمریکایی پیشتر گفته اند که پیش بینی ها نشان می دهد که ممکن است حداقل 100 هزار نفر در این کشور جانشان را از دست بدهند.

دکتر دبورا برکس هماهنگ کننده تیم واکنش کرونا در کاخ سفید در کنفرانس خبری روز شنبه گفت که دو هفته آینده برای کنترل بیماری اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت.

وی اضافه کرد : این آن دوره ای است که نباید به فروشگاه مواد غذایی بروید، نباید به داروخانه بروید، و هرچه می توانید برای سلامتی خانواده و دوستانتان انجام دهید و این یعنی همه باید دو متر از هم فاصله بگیرند و دستان خود را بشورند.

با افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون 312 هزار و 206 نفر در این کشور مبتلا به بیماری کووید 19 شده و از میان هشت هزار و 68 نفر جان خود را از دست داده و 14 هزار و 828 نفر بهبود یافته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3992

به "شرایط بد آمریکا با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بد آمریکا با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید