غذاهای مفید برای سلامت مو

برای داشتن موهایی سالم، پرپشت و درخشان معمولا به دنبال روش ها و درمان های پرهزینه می رویم. در حالی که راه هایی آسان تر و کم هزینه تر وجود دارند که به رشد و سلامت موهایمان یاری می نمایند. به خاطر همین در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند غذای مفید برای سلامت مو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

غذاهای مفید برای سلامت مو

غذاهای مفید برای سلامت مو

شاه ماهی و ماهی سالمون

ماهی سرشار از امگا 3 و مکمل های طبیعی است که برای سلامت مو مفید هستند. ماهی ها و گوشت قرمز سرشار از اسیدآمینه هایی مانند متیونین و سیستین هستند که پیش ساز کراتین هستند. یکی از فواید امگا 3 افزایش درخشندگی موها است. علاوه بر این گیاه خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان، شاهدانه و جوانه گندم به رژیم غذایی خود اضافه نمایند.

شاه ماهی بیشترین میزان امگا 3 را در یک وعده غذایی دارد و بعد از آن ماهی شیر، سالمون، قزل آلا و ماهی تن بیشترین میزان امگا 3 را دارند.

تخم مرغ

ویتامین A موجود در زرده تخم مرغ باعث احیای بافت پوست سر می گردد. علاوه بر تخم مرغ، هویج، اسفناج و محصولات لبنی سرشار از ویتامین A هستند. تخم مرغ هم چنین غنی از ویتامین های گروه B است که به رشد مو یاری می نمایند. کمبود ویتامین های گروه B در بدن مساوی است با ریزش مو، پس مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین های گروه B بخصوص تخم مرغ را نباید فراموش کنید.

حبوبات

حبوبات سرشار از ویتامین B و زینک هستند. زینک برای درخشش موها و رشد آن ها بسیار ضروری است و جلوی ریزش موها را می گیرد. برای شادابی موهای تان حتما حبوبات را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

دارچین

دارچین به گردش و افزایش جریان خون پوست سر یاری نموده و باعث رسیدن بهتر مواد مغذی و اکسیژن به فولیکول مو می گردد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از خشکی و کدری موها جلوگیری نموده و برای سلامت مو مفید است. هم چنین این آنتی اکسیدان ها به فولیکول های سر یاری می نمایند تا ماده روغنی به نام سبوم فراوری نمایند گه باعث رطوبت و درخشندگی مو خواهد شد. هویج و کدو حلوایی جزو گیاهان نارنجی هستند که برای موها مفیدند.

پروتئین

اگر پروتئین کافی به بدن تان نرسانید، موهایتان نازک شده و می ریزند. بنابراین از مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت قرمز و مرغ بهره ببرید.

شکلات سیاه

کاکائو و شکلات سیاه میزان هموگلوبین ها و اکسیژن رسانی به مو را افزایش می دهند. برای همین هم نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارند. شکلات می تواند بخشی از احتیاج ما به آهن را تامین کند. گوشت قرمز، لوبیای قرمز، جو دو سر و کینوا جزو منابع مهم آهن هستند.

آب

مهم ترین ماده مورد احتیاج بدن انسان، آب است. وقتی احساس تشنگی می کنید، این دهان تان نیست که خشک و بی آب شده، بلکه موهایتان هم بی آب است. بی آبی موجب خشکی پوست سر و پوست پوست شدن کف سرتان می گردد.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c به جذب آهن یاری بسیاری می نمایند و به کلاژن سازی هم یاری می نمایند.

ویتامین c در تمام بافت پوست و مو وجود دارد و عامل شکل گیری ساختار پوست و مو ، انعطاف پذیری، شفافیت و استحکام آن هاست و در واقع موجب زیبایی مو می گردد. رژیم غذایی که سرشار از میوه ها و سبزی هایی مانند مرکبات و سبزی هایی که برگ های سبز تیره دارند(کلم پیچ، بروکسل، جوانه ها، اسفناج) باشد، احتیاج روزانه به این ویتامین را تامین می نماید.

علاوه بر این اسفناج سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن، ویتامین C، بتاکاروتن و فولیک اسید (ویتامین B9) است. این مواد مغذی موهایتان را مرطوب نگه داشته و از شنمایندگی آن ها جلوگیری می نماید.

منبع: کتاب کاله

به "غذاهای مفید برای سلامت مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای مفید برای سلامت مو"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید