فدراسیون ورشکسته

به گزارش پرسینا بلاگ، عجیب ترین اتفاق یک سال اخیر فوتبال ایران همین بود؛ مهدی تاج از روی تخت بیمارستان کناره گیری کرد...

فدراسیون ورشکسته

روزنامه ایران ورزشی ، عجیب ترین اتفاق یک سال اخیر فوتبال ایران همین بود؛ مهدی تاج از روی تخت بیمارستان کناره گیری کرد تا جایگاه که حتی نمایندگان مجلس نتوانسته بودند از چنگ رئیس اصفهانی فدراسیون فوتبال بیرون بکشند نهایتاً و به ظاهر با یک بیماری قلبی از کف مهدی تاج برود اما مهدی تاج در چه زمانی و با چه کارنامه ای از فدراسیون فوتبال ایران می رود؟ جایگاهی که او برای آن به سختی جنگیده بود و حتی در مقابل قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم ایستاده بود، در سرانجام راه آقای رئیس در چه جایی ایستاده است؟ تاج چه برای فوتبال ایران آورد و چه میراثی به جا گذاشت؟

نگاهی کلی به شرایط فوتبال ایران نشان می دهد که مثل بیشتر ایام اخیر فوتبال ایران سیمای چندان جذابی ندارد. فدراسیون فوتبال حداقل با 5 بحران بزرگ دست و پنجه نرم می کند. صعود تیم های فوتبال بزرگسالان و امید ایران به جام جهانی و المپیک، ورود زنان به استادیوم ها، انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و حل و فصل کردن بحران بزرگ شکایت سرمربی قبلی که گویا به یکی از بزرگترین پرونده های بحرانی تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد. اینها در کنار یک لیگ زیان ده با باشگاه هایی رو به ورشکستگی که نمی توانند با ساختار کلی فوتبال ایران درآمد درستی داشته باشند، تصویری کلی است از آنچه در دوران مهدی تاج گذشته است.

رفتن مهدی تاج از فدراسیون فوتبال درست زمانی کلید خورد که تیم ملی فوتبال ایران در بی سروسامان ترین دوران ممکن به سر می برد. کمتر از 3 ماه دیگر تیم ملی فوتبال ایران باید در دور برگشت مقدماتی جام جهانی چهار ملاقات مهم برگزار کند. مسابقاتی که به دلیل شکست های پیاپی تیم ملی با راهنمایی ویلموتس برابر بحرین و عراق صعود به آن کمی نگران نماینده به نظر می رسد و گویا بعد از دو صعود پیاپی به جام جهانی، طرفداران فوتبال در ایران باید خودشان را برای احتمال عدم حضور در جام جهانی آماده نمایند.

مهم تر از سختی بازی های پیش روی تیم ملی موضوعی که بیشتر نگران نماینده می کند، معین نبودن سرمربی تیم ملی است. در دو ماهی که ویلموتس از فوتبال ایران رفته، تاج و تیم مذاکره اش از انتخاب یک سرمربی جدید برای تیم ملی عاجز بودند تا حالا و با استعفای مهدی تاج این مسأله در بحرانی عمیق تر فرو رفته. وقتی انتخاب سرمربی تیم ملی تا این حد زمان می برد، انتخاب رئیس فدراسیون با همه لابی ها و سیاسی کاری ها تا چه میزان به طول خواهد انجامید؟

موضوع مهم تری که در این میان وجود دارد که به نظر دلیل اصلی استعفای مهدی تاج بوده، ماجرای شکایت مارک ویلموتس است. مربی که تاج او را ویلموتس با معرفت می نامید و حالا با پرونده شکایت بزرگش به همراه تیم بزرگ وکلایش در فیفا ممکن است مقدمات ورشکستگی فدراسیون فوتبال ایران را پدید آورد.

به این مسأله اضافه کنید اخبار رسانه های غربی درباره احتمال سفر قریب الوقوع رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران برای نظارت بر حضور زنان در رقابت های لیگ را که ممکن است حتی به تعلیق فوتبال ایران هم منجر گردد.

همه اینها در کنار مسائل ریز و درشت دیگری که این روزها در فوتبال ایران سر باز نموده، روایتی است از آنچه در فوتبال ایران می گذرد. شاید رفتن تاج از فدراسیون فوتبال و کوشش نهادهایی مثل مجلس برای ورود به اقدامات این نهاد نهایتاً منجر به انجام یک جراحی در فوتبال ایران گردد. چیزی که ممکن است نهایتاً به تشکیل ساختار درستی در فوتبال ایران گردد.

*سامان موحدی راد

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2986

به "فدراسیون ورشکسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون ورشکسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید