فرانسه خواستار تعهد کتبی شبکه های اجتماعی شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فرانسه در سال های اخیر بارها نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی آمریکایی مانند فیس بوک و اسنپ چت برای نفرت پراکنی و ترویج عقائد افراطی و نژادپرستانه هشدار داده و خواستار برخورد جدی مدیران فیس بوک، اسنپ چت، توئیتر و غیره به منظور حذف چنین محتوایی شده، اما طرف مقابل این موضوع را چندان جدی نگرفته است.

فرانسه خواستار تعهد کتبی شبکه های اجتماعی شد

فرانسه که در حال حاضر میزبانی اجلاس سران گروه جی 7 را بر عهده دارد، امیدوار بود تا روز جمعه تعهدنامه ای توسط مدیران شبکه های بزرگ اجتماعی امریکایی در این زمینه امضا شود. این تعهدنامه منشوری برای اینترنت باز، آزاد و ایمن نام دارد.

علیرغم تلاش های اجرا شده، انتظارهای فرانسه برآورد و این تعهدنامه امضا نشد. برخی رسانه ها تصریح کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خواستار عدم امضای علنی چنین تعهدنامه ای شده است. البته آمریکا به طور رسمی این موضوع را تکذیب کرده است.

وزیر امور صنعت دیجیتال فرانسه روز گذشته گفت که تنها امضای این تعهدنامه به تاخیر افتاده و احتمالا فردا دوشنبه صورت می گیرد. در مقابل کاخ سفید می گوید دولت آمریکا در مورد این ابتکار عمل موضع خاصی ندارد و شرکت های فناوری این کشور را برای امضای چنین تعهدنامه ای زیر فشار نخواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1314

به "فرانسه خواستار تعهد کتبی شبکه های اجتماعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواستار تعهد کتبی شبکه های اجتماعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید