فروش 400 میلیونی تذکره اولیا شفیعی کدکنی

به گزارش پرسینا بلاگ، دوره دو جلدی کتاب تذکره الاولیا، اثر عطار نیشابوری با تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی تنها در نمایشگاه کتاب تهران حدود 400 میلیون فروش داشته است.

فروش 400 میلیونی تذکره اولیا شفیعی کدکنی

به گزارش خبرگزاری ایبنا، اوایل سال 98 بود که خبر انتشار تذکره الاولیاء عطار نیشابوری با مقدمه، تصحیح و توضیحات دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در رسانه ها منتشر شد، خبری که دست به دست در فضای مجازی چرخید و خیلی ها لحظه شماری می کردند تا نمایشگاه برسد و بتوانند این کتاب را خریداری نمایند.

بر اساس اعلام مسئولان انتشارات سخن، علاقه مندان در سی ودومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، حدود 1500 دوره از این کتاب را خریداری نموده اند که با توجه به قیمت 300 هزار تومانی این کتاب (البته در نمایشگاه با قیمت 255 هزار تومانی عرضه شد) می توان با یک ضرب و تقسیم ساده به فروش 383 میلیون تومانی رسید. این یعنی چیزی حدود نیم درصد از تراکنش هایی که در این دوره از نمایشگاه اجرا شده است.

از استقبال خوب مخاطبان در نمایشگاه کتاب تهران که فاصله بگیریم، گویا هنوز چاپ جدید این کتاب به دلیل مسائل کاغذ وارد پخش و کتابفروشی ها نشده است؛ با این حال قرار است که چاپ جدید نیز با همان قیمت 300 هزار تومان اما در شمارگان 3300 نسخه از سوی انتشارات سخن راهی بازار نشر گردد.

در بخشی از متن سپاس نامه دکتر شفیعی کدکنی در کتاب تذکره الاولیاء آمده است:

نمی خواهم بگویم در خصوص تذکره الاولیا شق القمر نموده ام ولی حدود پنجاه سال، یکی از دغدغه های عمرم گردآوری نسخه های کهن و اصیل تذکره، حدود چهل نسخه، بوده است و سال ها و سال ها آن را در دانشگاه تهران تدریس نموده ام و حدود سی سال سرگرم تصحیح و آماده سازی آن بوده ام و کوشیده ام تمام منابع موجود و محتمل فارسی و عربی خطی و چاپی را درباره این اثر، از سراسر دنیا، به دست آورم و در تمام مولکول های معنی دار آن تامل کنم و هرگاه اندک تردیدی روی نمود تمام منابع گفتار عطار و سرچشمه های آن را در آثار بیشمار پیشینیان او مورد جستجو قرار دهم.

پیش از این کتاب، مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی کدکنی از الهی نامه، مصیبت نامه، مختارنامه و اسرارنامه عطار نیشابوری، این کیمیای هستی؛ درباره حافظ، شعر معاصر عرب ما، رستاخیر کلمات، زبان شعر در نثر صوفیه: در آمدی به سبک شناسی نگاه عرفانی، درویش ستیهنده از میراث شیخ جام و در هرگز و همواره انسان: از میراث عرفانی خواجه عبدالله انصاری از سوی انتشارات سخن منتشر شده بود.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 482

به "فروش 400 میلیونی تذکره اولیا شفیعی کدکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 400 میلیونی تذکره اولیا شفیعی کدکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید