متهمان به قتل برادر رهبر کره شمالی اظهار بی گناهی کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، دو زن متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در جریان محاکمه خود در دادگاه عالی مالزی نسبت به اتهاماتشان اظهار بی گناهی کردند.

متهمان به قتل برادر رهبر کره شمالی اظهار بی گناهی کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو زن که یکی از آنها اندونزیایی به نام سیتی آسیه و دیگری ویتنامی به نام دوئان تی هوئونگ هستند متهم هستند به اینکه در تاریخ 13 فوریه در ترمینال فرودگاه شهر کوآلالامپور دو ماده سازنده گاز اعصاب VX را روی صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اسپری کرده اند.

در آن زمان کیم جونگ نام که در اواسط دهه 40 عمرش بود، منتظر سوار شدن به هواپیمایی به مقصد ماکائو بوده است و بعد از آلوده شدن به این ماده اعصاب 20 دقیقه بعد جان خود را از دست داد.

این دو زن متهم در نخستین روز محاکمه خود که انتظار می رود حدود دو ماه به طول بینجامد از طریق مترجم در دادگاه عالی شاه علم مالزی اظهار بی گناهی کردند.

آسیه 25 ساله به هنگام حضور در دادگاه لباس سنتی مالایی داشت و هوئونگ 29 ساله لباس آبی رنگ داشت.

هر دوی آنها مدعی شدند آنها را فریب داده اند که قرار است در یک نمایش شوخی در مقابل دوربین مخفی بازی کنند اما اگر از بابت اتهام قتل گناهکار شناخته شوند ممکن است مجازات اعدام به دست آورند.

از جمله نخستین شاهدان این پرونده کارشناسان پزشکی هستند که درباره علت مرگ کیم جونگ نام صحبت خواهند کرد.

بعد از آنکه دادستان ها شاهدان را فراخواندند قاضی تصمیم می گیرد آیا پرونده به حد کافی مستدل شده تا زنان متهم از خود دفاع کنند.

آسیه و هوئونگ تنها متهمان دستگیر شده در ارتباط با این پرونده هستند و سازمان اطلاعات کره جنوبی گفته این پرونده یک توطئه پنج ساله رهبر کره شمالی برای کشتن برادر ناتنی خود بوده است.

چند ساعت بعد از وقوع این حمله چند تبعه کره شمالی که مظنون به دست داشتن در آن بودند مالزی را ترک کردند.

از قاضی پرونده خواسته شده تا شناسایی چهار نفر از این اتباع را که در کیفرخواست به عنوان عوامل شریک در کشتن کیم جونگ نام مطرح هستند، بررسی کند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2465

به "متهمان به قتل برادر رهبر کره شمالی اظهار بی گناهی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهمان به قتل برادر رهبر کره شمالی اظهار بی گناهی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید