مسائل کشور با پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان دبیر کمیته های مشترک علمی فناوری میان ایران و کشورهای عربی و داوطلب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که معتقدیم تمام مسائل کشور به وسیله پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است، گفت: باید به صورت جمعی کار کنیم و دوره من گفتن ها و شعار گذشته است.

مسائل کشور با پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است

کیوان ساعدی که امروز پنج شنبه برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معتقدم مجلس در سال های اخیر متاسفانه صندلی خود را آن گونه که باید داشته باشد، ندارد و صندلی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگاران، وی عنوان نمود: مجلس همچنان می تواند در رأس امور باقی بماند، به شرط آن که مجلسی ها اشخاص قابلی باشند و بتوانند این صندلی را حفظ نمایند. مجلس از نظر ما ساختمان مجلس نیست، بلکه مجلس را خود نمایندگان معین و تراز آن را حفظ می نمایند.

ساعدی اعلام کرد: تکلیف اساسا احساس شدنی نیست. تکلیف را باید انجام دهیم و تکلیف ما، عمل کردن بر اساس مصالح و مطالبات مردم برای حل مسائل با پشتوانه کارشناسی و علمی است.

به گزارش خبرنگاران، کارشناس همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم اعلام کرد: معتقدیم که تمام مسائل کشور به وسیله پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است. نکته دیگری که باید بر آن تاکید نمود، این است که در این انتخابات شاهد هستیم که جوانان و به ویژه دهه شصتی ها مشارکت بسیار خوبی دارند و این برای ما بسیار امیدبخش است.

وی اضافه کرد: معقتدم مردم باید از کاندیداها، برنامه های عملیاتی را مطالبه نمایند و روش های عملیاتی کردن این برنامه ها را نیز به صورت شفاف و آیتم بندی شده از داوطلبان بخواهند.

داوطلب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: معتقدم که ما باید به صورت جمعی کار کنیم و دوره من گفتن ها و شعار گذشته است. ما با چند ویژگی مشترک بر اساس تعهد به مردم، کار کارشناسی و پشتوانه ده ها اقتصاددان و کارشناس مختلف در حوزه های مختلف، پا به عرصه انتخابات گذاشته ایم و امیدواریم بتوانیم گام عملی و غیرشعاری برای برطرف مسائل داشته باشیم. معتقدیم برای تمام مسائل موجود راهکار های علمی و کارشناسی وجود دارد.

ساعدی درباره جریان سیاسی اش نیز گفت: دوره جریانات سیاسی در این انتخابات تغییر نموده است. مردم بیشتر به مستقلین، استقبال نشان می دهند. معتقدیم باید این باندبازی های سیاسی را کنار گذاشت و از شرایط تقسیمات کاذبی که وجود دارد، باید عبور کرد.

دبیر و عضو کمیته های مشترک علمی فناوری میان ایران و کشورهای عربی در پاسخ به این سوال که ضعف موجود در مجلس را چه می دانید؟ عنوان نمود: در حال حاضر بزرگترین ضعف مجلس در عرصه نظارت است. مجلس در این زمینه به شدت ضعف دارد. در همین مسائل معیشتی و بنزین نیز شاهد عذاب مردم هستیم. این ها همه ناشی از ضعف عملکرد مجلس در زمینه نظارت است که بر دولت و نهادهای اجرایی، نظارت کافی را ندارد و متاسفانه هر چند وقت یکبار اخبار ناخوشایندی را می شنویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2620

به "مسائل کشور با پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل کشور با پشتوانه علمی و مشارکت نخبگان و جوانان قابل برطرف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید