معاونت علمی آماده تجهیز نرم افزاری سازمان هواشناسی است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت در راستای نرم افزاری و سخت افزاری آماده همکاری با سازمان هواشناسی است.

معاونت علمی آماده تجهیز نرم افزاری سازمان هواشناسی است

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، سورنا ستاری روز چهارشنبه در بازدید از سازمان هواشناسی اضافه نمود: شیوه فعالیت ما در معاونت علمی، توسعه شرکت ها و حمایت از پروژه های مرز دانش است.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی به محصول احتیاج دارد، گفت: معاونت علمی در بحث تجهیزات و داخلی سازی آنها آماده همکاری است و با توجه به اینکه سازمان هواشناسی بازار بزرگی برای این تجهیزات است، از این رو آماده همکاری برای تجهیز و کاهش قیمت این تجهیزات هستیم.

ستاری ادامه داد: به همین دلیل سازمان هواشناسی می تواند احتیاجهای تجهیزاتی نرم افزاری و سخت افزاری خود را به معاونت علمی ارائه دهد، چرا که معاونت یک پلتفرم است که سازمان هواشناسی می تواند از آن استفاده کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در زمینه بحث نرم افزاری، گروه های خوبی بین جوانان شکل گرفته که هم در داخل و هم خارج از کشور فعالیت می نمایند. همچنین گروه هایی در قالب شرکت های دانش بنیان در این زمینه فعالیت می نمایند که برای تجهیز سازمان هواشناسی می توان از آنها یاری گرفت.

وی ادامه داد: الان بیشترین انتقادی که به سازمان هواشناسی می گردد در زمینه پیش بینی است که باید بیشتر روی نرم افزارهای پیش بینی متمرکز گردد، بر این اساس اگر علاقه مند هستید در این زمینه پروژه های مشترک تعریف کنیم.

وی تأکید کرد با توجه به اهمیت پیش بینی های جوی در کشور، معاونت علمی و فناوری در قالب استفاده از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها آماده همکاری در این زمینه است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع به نظر می رسد احتیاجمند داشتن پیش بینی های محلی هستیم که برای رسیدن به آن باید شرکتهای محلی ایجاد و نرم افزار های محلی تعریف کنیم.

ستاری به بوی چند ماه گذشته در تهران اشاره نمود و گفت: هنوز آن بو را نمی شناسیم، برای شناخت اینگونه اتفاقات باید ابتدا سنسور داشته باشیم تا بتواند داده ها را جمع آوری و تحلیل کرد.

علمی*9014*1485

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 347

به "معاونت علمی آماده تجهیز نرم افزاری سازمان هواشناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت علمی آماده تجهیز نرم افزاری سازمان هواشناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید