معاون رئیس جمهور: مسائل زیست محیطی کشور نگران کننده شده، انتقال آب از دریای عمان توجیه مالی ندارد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سازمان محیط زیست گفت: مسائل زیست محیطی کشور بسیار وخیم و نگران کننده شده است.

معاون رئیس جمهور: مسائل زیست محیطی کشور نگران کننده شده، انتقال آب از دریای عمان توجیه مالی ندارد

با همراهی سفر دریایی به عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران از قم ، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردوغبار که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، گفت: مسائل زیست محیطی کشور بسیار وخیم و نگران کننده شده است .

وی با تأکید بر سیاست های کلان ملی در زمینه بهبود شرایط زیست محیطی استان قم اضافه کرد: با برنامه ریزی های اجرا شده قم نخستین استانی در کشور خواهد بود که در آن پایلوت استان پاک اجرا خواهد شد .

رئیس سازمان محیط زیست گفت: بهره وری انرژی یکی از معضلات مهم کشور است، ایران در مسئله اسراف و استفاده نادرست از انرژی دومین کشور جهان است، اتلاف و هدر رفت انرژی در ایران بسیار نگران کننده و نامطلوب است .

وی اظهار داشت: برای اینکه شرایط محیط زیست قم بهبود پیدا کند باید محیط زیست قم به صورت کامل و کلی دیده گردد و از این منظر یک سیاست کلی و منسجم برای عملیاتی شدن استان پاک در آن به اجرا درآید، بعد از مطالعات اولیه در این زمینه، در عرض 6 سال پروژه استان پاک در قم به اجرا درخواهد آمد .

معاون رئیس جمهور با اشاره به سیاست های کلان ملی برای اصلاح شرایط محیط زیست قم ابراز کرد: برای اجرای پایلوت استان پاک در قم باید از ظرفیت حوزه های علمیه و تشکل های مردم نهاد استفاده گردد، کوشش می گردد در خاتمه دهه پنجم انقلاب اسلامی قم یک استان کاملاً پاک و سازگار با محیط زیست گردد .

کلانتری بیان کرد: حقیقت این بوده که در نگاه کلان، محیط زیست ایران قربانی توسعه ناپایدار شده است، مشکل امروز دریاچه نمک مصداقی از سیاست های ناقص و غیر کارشناسی شده است، برای احیای دریاچه نمک امکان مهندسی معکوس از بین رفته و دیگر نمی توان حجم آبی که از رفته را بار دیگر به آن بازگرداند .

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بهره برداری از منابع طبیعی ما به جنگ محیط زیست رفته و حقوق نسل های آینده به صورت کامل از بین برده ایم، ذخایر و منابعی که در طول هزاران سال به نسل کنونی به ارث رسیده است در طول چند دهه گذشته به صورت فزاینده ای نابودشده است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: هر مترمکعب آب عمان که بخواهد به شهر مشهد منتقل گردد 5 یورو تمام می گردد، انتقال آب از دریای عمان در بخش کشاورزی توجیه مالی ندارد اما برای شرب و صنعت می توان برای آن توجیهاتی را قائل شد، همچنین از سال آینده برای احداث هیچ صنعت آب بری مجوزی صادر نخواهد شد .

وی بیان کرد: بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می گردد، انتقال آب از دریای عمان توجیه مالی ندارد، بااین وجود از پیشنهاد نماینده قم در مجلس برای انتقال آب عمان به بخش مرکزی کشور استقبال می گردد.

کلانتری مسائل صنعت خودروسازی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: صنعت خودروسازی ایران از نظر استانداردهای جهانی کاملاً منسوخ و از رده خارج شده است، صنعت خودروسازی ایران بیشترین خسارت و صدمه را به محیط زیست کشور وارد می نماید، 67 درصد آلودگی تهران را خودروهای در حال تردد به وجود می آورد .

، ز

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2845

به "معاون رئیس جمهور: مسائل زیست محیطی کشور نگران کننده شده، انتقال آب از دریای عمان توجیه مالی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور: مسائل زیست محیطی کشور نگران کننده شده، انتقال آب از دریای عمان توجیه مالی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید